Potřebujete poradit? Zavolejte nám.
+420 774 252 585 (Po-Čt 9-18 | Pá 9-16)
- -349 Kč
Traxxas motor střídavý Velineon 550 4P, reg. VXL-3S V2
Expresní dodání
Doprava zdarma již od 800 Kč
Garance spokojenosti
Trend ve střídavých pohonech je jednoznačně směřován do bezsenzorových vícepólových motorů. čtyřpólové motory mají na rozdíl od dvoupólovým motorům dvojnásobný moment, jemnější chod, vyšší účinnost. Traxxas se tohoto trendu drží a nově do modelů dává čtyřpólové střídavé motory s novými regulátory, které byly optimalizovány právě pro použití se 4-pólovými motory.
Čtyřpólový motor Velineon 550 má rotor vytvořen z ocelových plechů, ve kterých jsou zalepeny neodymová vysokoteplotní magnety. Pro maximální pevnost je rotor je omotán kevlarovou tkaninou zalitou ve speciální pryskyřici. Použita jsou jakostní vysokootáčková ložiska.
Prokládané vinutí statoru zajišťuje jemných chod a vysokou účinnost. Stator je vyrobený z tenkých ocelových plechů legovaných křemíkem. Samozřejmostí je dokonalé dynamické vyvážení rotoru.
Nový regulátor VXL-3S V2 byl optimalizován pro čtyřpólové motory Velineon 550. Voděodolná konstrukce, tepelná, ochrana, spínaný zdroj BEC, jednotné programování jedním tlačítkem je stejné jakou u jiných regulátorů Traxxas.
Na rozdíl od předchozí verze regulátoru je tento regulátor vybaven spínaným zdrojem BEC pro napájení serv a přijímače, což znamená menší zahřívání regulátoru. Použití moderních výkonových MOS-FET tranzistorů se dosáhlo menšího zahřívání a vysoké spolehlivosti regulátoru.
Kalibrace regulátoru
Jedná se o nastavení polohy neutrálu a krajní polohy plynu. Kalibraci je potřeba provést při vyměně vysílače nebo při podezření na nekorektní chování regulátoru.
Mód jízdy
- Sport mode: plný výkon vpřed i vzad, brzda
- Race mode: plný výkon vpřed a brzda, zpátečka není dostupná pro splnění pravidel některých závodů.
- Training mode: 50% výkon regulátoru vpřed, 50% výkon vzad, 100% brzda. Tento mód je vhodný pro první seznámení s jízdními vlastnostmi modelu nebo pro děti. Model dosahuje cca třetinové své maximální rychlosti.
Typ baterií
- NiMH baterie: výkon regulátoru je omezen pouze výkonem, který je schopna dodat baterie. V tomto módu nelze doporučovat LiPol baterie, protože by došlo přílišným podvybitím k jejich zničení.
- LiPol baterie: LiPol baterie jsou moderní zdroj elektrické energie, který vyniká velkou měrnou kapacitou vztaženou ke hmotnosti. U LiPol baterií je nutné zajistit, aby nedošlo po poklesu napětí pod 3.0V na článek. Regulátor při poklesu napětí na cca 3.3V/článek sníží výkonu regulátoru na 50%. Při poklesu na 3.0 V/článek dojde k úplnému odpojení motoru.
Vlastnosti:
- Regulátor je dodáván s naletovanými konektory Traxxas a kolíky 3.5 mm
- Možnost nastavení typu baterií: LiPol nebo NiMH
- Napájení 4 - 9 čl. NiMH nebo 2 - 3 čl. LiPol
- Spínaný zdroj BEC 6.0V / 2.5 A
- Módy regulátoru: Začátečník - redukce výkonu na 50%, Sport - plný výkon 100% se zpátečkou a Race - plný výkon bez zpátečky (některé závody tuto volbu vyžadují)
- Ochrana proti přepětí
- Dvoustupňová tepelná ochrana - při dosažení prvního stupně se omezuje výkon, při dosažení druhého stupně se motor odpojí.
- Dvoustupňová ochrana proti podvybití LiPo akumulátoru - při dosažení 3.3 V/článek se nejprve omezuje výkon na 50%, při dosažení 3.0 V/článek se motor odpojí.
- Ochrana proti zkratu ve vinutí motoru nebo jeho zablokování
- Odolnost vůči vodě - elektronika regulátoru je zalita ve speciální hmotě
- Velký žebrovaný černý chladič.