
Potřebujete poradit? Zavolejte nám.
+420 774 252 585 (Po-Čt 9-18 | Pá 9-16)
1/16 RC FORD GPA, zelená kamufláž

Expresní dodání

Doprava zdarma již od 800 Kč

Garance spokojenosti
Ford GPA „Seep“ (vládní „P“ Amphibious, kde „P“ stál za svým 80palcovým rozvorem) byla obojživelná verze světové války II Ford GPW jeep . Na rozdíl od džípu nebyl prosak úspěšný; na souši to bylo považováno za příliš pomalé a těžké a postrádalo dostatečné námořní schopnosti na otevřené vodě. Na GPA byly použity konstrukční prvky mnohem většího a úspěšnějšího obojživelného vozu DUKW.
Poté, co zadali Willys , Ford a Bantam postavit prvních 4500 džípů (1500 každý) v březnu 1941 zřídila Rada pro motorovou dopravu v USA projekt pod vedením Výboru pro národní obranný výzkum (NDRC) s názvem „QMC-4 1/4 Ton Truck Light Amphibian“.
Roderick Stephens Jr. ze společnosti Sparkman & Stephens Inc. návrháři jachet byli požádáni, aby navrhli tvar obojživelného džípu o hmotnosti 2700 liber (1200 kg), ve stejném duchu jako jeho design pro obojživelný nákladní automobil DUKW s pohonem všech kol . Stephensův design trupu vypadal jako miniaturní verze modelu DUKW a stejně tak měl ‚Seep 'šroubovou vrtuli poháněnou pomocným náhonem, který pracoval ve vyhrazeném tunelu v zadní části karoserie, stejně jako správné kormidlo.
Konstrukce vozidla byla vyvinuta v konkurenci společností Marmon-Herrington a Ford Motor Company . Marmon-Herrington se specializuje na vozidla s pohonem všech kol. Trup prototypu Marmon-Herrington vytvořil integrovanou unibody strukturu, vytvořenou vyřezáváním tvarů z ocelového plechu a jejich svařováním. Vstup Fordu však používal robustní podvozek a vnitřní rám, ke kterému byl přivařen víceméně běžný ocelový plech automobilu. Díky této konstrukci byla GPA o 180 liber lehčí než její konkurence. Design GPA byl co nejvíce založen na standardních džípech Willys MB a Ford GPW, využívajících mnoho stejných dílů. GPA měl interiér podobný interiéru džípů MB / GPW, i když kabina řidiče měla téměř dvakrát tolik ovládacích pák: 2WD / 4WD, hi-range / lo-range, naviják s navijákem (na přídi), nasazení vrtule a ovládání kormidla. Po přímém srovnání prototypů obou společností získala společnost Ford kontrakt na výrobu od roku 1942.
Technické specifikace originálu
Motor: benzínový čtyřválec 2201 cm3, 60 koní, 3 stupňová + 2stupňová převodovka.
Rozměry: karoserie délka 4,62m, rozvor 2,13m, rozchod 1,63m, pohotovostní hmotnost 1100kg, celková max. hmotnost 1610 kg.
Funkce a obsah balení
- kompletně sestavený model Torro FORD GPA
- RC-sourpava 2,4GHz
- proporcionální řízení
- možné plout po vodě
- osazené gumovými koly
- karoserie s plastu
- LiPo sada
- USB nabíječka
- polepy
- rozměry: cca 330 x 140 x 210mm
Varování
- Používá se pod přímým dohledem dospělé osoby
- Doporučený věk: 14+
- Nevhodné pro děti do 36 měsíců. Nebezpečí udušení v důsledku malých dílů