Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

SC-1 stíhač ponorek 953mm

4SP1259
DUMAS
Stavebnice stíhače ponorek 953mm v rozsypu pro mírně pokročilé. Dřevěný plaňkovaný trup, laserem vyřezávané překližkové a balsové díly, množství maketových doplňků z kovu a plastů, pro motor řady 500.
Více informací
Skladem - hlavní sklad: 1 ks
Vaše cena s DPH
(DPH CZ 21%)
6 690 Kč
Cena bez DPH
5 529 Kč

  • Našli jste lepší cenu?
  • Našli jste lepší cenu?

    * Povinná pole

    Odpovíme vám co nejdříve, zpravidla během pár hodin.

    Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů (číst)

     

     

    Expresní dodání

     

    Doprava zdarma již od 800 Kč

     

    Garance spokojenosti

     

    V roce 1916, pod vlivem příšerných ztrát obchodních lodí Dohody způsobovaných německými ponorkami, náměstek ministra námořnictva Franklin D. Roosevelt zadal US Navy konstrukci protiponorkového plavidla, které by mohlo být v případě vstupu Spojených států do války rychle stavěno ve velkých počtech v malých civilních loděnicích. Výsledkem byl stíhač ponorek s dřevěným trupem o délce 100 stop poháněný trojicí benzínových motorů o 220HP s max. rychlostí 18 uzlů. Výzbroj tvořilo třípalcové dělo na přídi, dva kulomety Colt a vrhač hlubinných náloží na zádi. Od července 1917 do začátku roku 1919 vychrlily americké loděnice 441 člunů, které sloužily nejen v americkém, ale také ve francouzském námořnictvu (100 lodí). Operovaly z britských přístavů, ale bojovaly i ve Středomoří, kde se mj. podílely na hlídkování podél protiponorkové sítě uzavírající Otrantský průliv, a bez velkých úspěchů bránily kapitán-poručíku Hudečkovi a ostatním rakousko-uherským a německým ponorkářům v pronikání z Jaderského do Středozemního moře.

    Stavebnice amerického stíhače ponorek v rozsypu v měřítku 1:35 pro pohon elektromotorem řady pro mírně pokročilé stavitele. Díky vysokému předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá a trpělivá práce je v lodním stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední a husté vteřinové lepidlo, "acetonové" modelářské lepidlo, epoxid a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle perspektivních výkresů zobrazujících detailně konstrukci dané části lodi, pro vybrané klíčové kroky (jako je stavba kostry trupu) slouží stavební přípravky z předseknutých překližkových dílů. Zhotovování doplňků jako jsou třeba žebříky usnadňují předtištěné šablony v měřítku 1:1.

    Trup je tvořen (stejně jako u skutečné lodi) kostrou, jejíž páteř tvoří kýl s nalepenými žebry - všechny díly jsou překližkové, vyřezávané laserem; stavební přípravky zaručující správné sestavení kostry jsou předseknuté. Obšívka trupu je tvořena balsovými lištami - použití měkkého dřeva usnadňuje ohýbání a tvarování planěk (bez nutnosti namáčení) i jejich následné broušení. Pro dosažení složitějších tvarů ale samozřejmě budete muset sáhnout po namáčení (ve zředěné čpavkové vodě 1:1 za studena nebo v horké vodě s přídavkem tekutého avivážního prostředku) - ale díky promyšlené konstrukci lodi jen vyjímečně. Paluba je překližková a nástavba je z vakuově lisovaných plastových dílů s balsovou a překližkovou kostrou z laserem vyřezávaných dílů.

    Maketové doplňky jsou tvořeny škálou dílů z mosazného drátu, odlévaných z bílého kovu, dřeva a plastů. Pokud budete mít dostatek chuti a vytrvalosti, můžete model dále vylepšovat např. doplněním zasklených oken (v základním provedení jsou okna naznačena barvou) a vnitřního vybavení, funkčního osvětlení atd. Je jen na vás, jak si dáte na své práci záležet...

    Pro pohon lodi slouží elektromotor řady 500 nebo 600 (není součástí stavebnice), napájený ze šestičlánkového NiMH nebo NiCd akumulátoru (vhodný je např. šestičlánek pro RC auta 1:10) či 6 V olověného akumulátoru. Lodní hřídel s pouzdrem a spojkou je rovněž třeba dokoupit - velmi vhodné jsou kompaktní hřídele s přímou spojkou a přírubou pro upevnění motoru. Pro dlouhé plavby při používání akumulátorů s velkou kapacitou doporučujeme doplnit vodní chlazení motoru.

    Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň dvoukanálová RC souprava, obousměrný elektronický regulátor otáček aspoň 30A (dle motoru) a jedno standardní servo pro kormidlo.

    Stavebnice obsahuje: laserem vyřezávané balsové a překližkové díly, vakuové výlisky záchranných člunů, desky z mikropěnového PVC s předseknutými díly, balsové a lipové nosníky, plastové tyčinky, odlévané kovové díly a další maketové příslušenství, sadu samolepek, výkres lodi v měřítku 1:1, obrázkový návod ke stavbě.

    Tip: Fotoalbum ze stavby stíhače ponorek najdete zde: https://photos.app.goo.gl/SHzpsU6Q9up2AFus6 Model pohání střídavý elektromotor AXI 2212/20 s obousměrným regulátorem FOXY R-35B Car a s napájením z A123 LiFe dvoučlánku 2500 mAh pro 1-1,5 hodiny plavby.

    Délka [mm]953
    Šířka [mm]135
    Výška [mm]419
    Ovládané funkceM,LK
    Stavební náročnostS3
    Náročnost pilotážeP1

    Doporučený pohon a RC vybavení:

    MotorSpeed 500E s vodním chlazením
    Převodovkane
    RegulátorGraupner #2880 NAVY V30R
    Lodní šroub3-listý 35 mm #2308.35
    AkumulátorNosram 7,2 V 2200 mAh NiMH
    Serva1x HS-311
    RC soupravamin. 2 kanály
    Ostatní

    Ocelové pravítko 15cm/6" s posuvkou

    Excel
    5NA05800
    15cm/6" ocelové pravítko kalibrované v mm i palcích s posuvkou pro měření hloubky nebo okamžitý převod rozměrů z mm na palce a naopak. Nepostradatelná pomůcka pro stavitele amerických stavebnic!