Potřebujete poradit? Zavolejte nám.
+420 774 252 585 (Po-Čt 9-18 | Pá 9-16)
- Novinka
XRAY X1'24 - 1/10 FORMULA
Expresní dodání
Doprava zdarma již od 800 Kč
Garance spokojenosti
Ještě lepší pocit z řízení a citelně klidnější jízdní projev. To je nový formulový podvozek X1 2024 firmy
XRAY. Avšak nejen to, výrazně převyšuje vše, co dosud znáte. Velké možnosti nastavení geometrie,
flexu podvozku, rozvoru či rozchodu, až po posouvání těžiště. Tato verze je připravena jak pro použití
gumových kol, tak i mechových.
Sečteno a podtrženo, nastavíte si formuli tak, aby jízdní vlastnosti vyhovovaly právě vám.
Nové vlastnosti:
- Přepracované uspořádání podvozku s novými bočními výztuhami pro dodatečnou kontrolu ohybu.
- Přední pozice serva řízení zvětšuje prostor pro elektroniku a zlepšuje vyvážení hmotnosti.
- Nová přední přepážka zvyšuje grafitovou desku pro uchycení ramen a poskytuje větší prostor pro
táhla řízení a větší rozsah nastavení bump steeru.
- Zadní bulkheady s nižším těžištěm mají 2 středicí čepy namísto jednoho pro lepší odolnost proti
zkroucení.
- Menší a lehčí excentrická pouzdra poskytují jemnější kroky a lepší nastavitelnost.
- Zadní grafitová výztuha nabízí snadnější montáž 30/40mm ventilátorů chlazení
- Nový systém uchycení baterie s přepracovanou grafitovou zadní výztuhou a přední zarážkou baterie
umožňuje snadnější instalaci a umístění baterie
Nový přední bulkhead zvyšuje horní část, aby vzniklo více místa pro táhla řízení a větší možnosti
nastavení bump steeru.
Podvozek umožňuje různé nastavení tuhosti krutu pomocí různého upevnění horního plata a tím
poskytnout optimální krut pro různé typy povrchu a různé pneumatiky. Jsou zde tři možnosti
nastavení:
Soft - měkké nastavení, kdy má podvozek nejvíce krutu. Sloupek řízení je uchycen pouze ke
spodnímu platu
Medium - střední nastavení. Horní plato spojuje sloupek řízení přes 3x6x7mm podložku a
zadní sloupek.
Stiff - tuhé nastavení, kdy má podvozek nejméně krutu. Dlouhý topdeck spojuje sloupek
řízení a zadní sloupek. Krátký topdeck spojuje sloupek řízení s předním bulkheadem.
Podvozek Xray X1 2024 umožňuje dvoje uchycení serva řízení a celé přední nápravy. Tím se mění
rozložení hmotnosti a také rozvor podvozku. Nová přední pozice přináší větší váhu na přední kola a
vylepšuje celkové vyvážení podvozku.
Zadní část podvozku byla přepracována, aby byla pevnější a odolnější proti zkroucení při větších
haváriích. Skládá se z nízko profilových bulkheadů. Spodní uhlíkové plato je zajištěno dvěma piny na
místo jednoho. Horní uhlíkové plato je nově připevněno také dvěma piny a jedním štoubem.
Nové menší excentrické vložky nyní umožnují jemnější nastavení světlé výšky. Rozdíl mezi vložkami je
pouze 0,25mm místo 0,5mm u předchozí verze.
Zadní uchycení kloubu bylo přepracováno. Zvětšilo se množství materiálu, aby bylo uchycení
odolnější.
Zadní výztuha byla vyztužena v místě uchycení zadního křídla. Zároveň byla upravena tak, aby bylo
možné posunovat baterii a zvolit tak optimální rozložení hmotnosti podvozku. Je také snazší baterii
vkládat a vyndávat.
Nový držák zadního křídla přidává další 4 možnosti nastavení výšky křídla. Horní dvě možnosti
představují maximální přítlak a zvyšují přilnavost zadní nápravy. Spodní dvě nastavení zlepšují
zatáčení a rotaci v zatáčkách. Nízké nastavení se využije především s mechovými pneumatikami a
splňuje pravidla evropské organizace EFRA pro výšku zadního křídla.
Boční výztuhy podvozku byly přepracovány a nabízejí další možnosti nastavení při použití mechových
kol. Nová přední výztuha je připevněna k přednímu ramenu a k boční výztuze. Tím se ještě více omezí
krut v přední části podvozku pro tratě s vysokou přilnavostí.
Existují 4 možnosti nastavení krutu podvozku pomocí bočních výztuh:
Soft - boční výztuhy nejsou použity. Jedná se o nejměkčí nastavení, které generuje největší
množství mechanické přilnavosti. Používá se pro tratě s nízkou až střední přilnavostí a pro
gumová kola.
Medium - boční výztuhy jsou pouze upevněny ve středové a zadní části. Jedná se o
kompromis mezi mechanickou přilnavostí a zatáčením.
Stiff - boční výztuhy připevněny po celé délce. Nastavení přidá více tuhosti. Doporučeno pro
koberec s velkou přilnavostí (US černý koberec). Snižuje krut podvozku a sníží celkovou
přilnavost. Doporučené nastavení pro mechové pneumatiky.
Exta Stiff - navíc nainstalován zpevňující přední díl, který spojuje boční výztuhy a přední
spodní ramena. Nastavení poskytuje maximální tuhost podvozku.
Planetový diferenciál je součástí stavebnice, protože se stal nejoblíbenější možností a je použitelný
na nejvíce typech tratí a typech pneumatik. Zároveň vylepšuje ovladatelnost podvozku..