Potřebujete poradit? Zavolejte nám.
+420 774 252 585 (Po-Čt 9-18 | Pá 9-16)
Top Flite Giant Spitfire 2195mm 50-60ccm ARF
Expresní dodání
Doprava zdarma již od 800 Kč
Garance spokojenosti
Supermarine Spitfire je nejslavnější britskou stíhačkou II. světové války. Jeho původ se dá vysledovat již ve 20. letech, kdy jeho konstruktér Sir Reginald Mitchell stavěl rychlostní plovákové letouny, které vyhrály třikrát za sebou slavný Schneiderův pohár. Spitfire, průběžně zdokonalovaný a poháněný stále výkonnějšími motory, bojoval od prvních dnů války až do jejího konce. Ve verzi Seafire se sklopnými konci křídel a přistávacím hákem se dostal i paluby letadlových lodí; se Spitfiry Mk.IX se domů vrátily i tři československé perutě sloužící v RAF...
ARF stavebnice legendárního britského stíhacího letounu klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 50-60 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je "obří" Spitfire vhodné i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 5345 s Li-poly deseti- až dvanáctičlánkem.
Giant Spitfire je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 30-60 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, výškovky, řízení ostruhy, plynu a sytiče se nachází v trupu nad křídlem. Směrovka a poloviny výškovky jsou ovládány pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly, ostruha je řízena lankovými náhony. Součástí stavebnice je i sada maketového interiéru kabiny s přístrojovou deskou.
Jednodílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. K trupu upevňuje kolíky a šrouby. Křidélka i odštěpné vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru.
Celý model je potažen matnou nažehlovací fólií MonoKote vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Model je připraven pro instalaci na míru konstruovaného pneumatického zatahovacího podvozku Robart ROBQ1650 s maketovými odpruženými nohami nebo elektrického hlavního podvozku Robart ROBQ1651.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je nejméně desetikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a matnou fólií MonoKote potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, ostruha, kola, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny a obrázkový návod.
Rozpětí [mm] | 2195 |
Délka [mm] | 1830 |
Hmotnost [g] | 9980 - 10880 |
Plocha křídla [dm2] | 85.5 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P,F(2),ostruha |
Stavební náročnost | S3 |
Náročnost pilotáže | P4 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
DLA Spit | OS Spit | |
Motor | DLA 56 | OS GT60 |
Vrtule | FOXY 22x8" | FOXY 23x10" |
Nádrž (ccm) | 600-1000 | 600-1000 |
Serva | 6x HS-645MG (V, K, F), 1xD954SW (S), 3x HS-485 (M, řízení ostruhy, sytič) + 1xHS-422 (P) | |
Serva "High Voltage" | 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, řízení ostruhy, sytič, P) | |
RC souprava | min. 7 kanálů, raději 10 kanálů |