Obrázek Zobrazit větší

Cutty Sark 1:75

Detailně propracovaná neplovoucí maketa čajového kliperu z 19. století s dřevěným plaňkovaným trupem o délce 1100 mm dánské firmy Billing Boats. Stavebnice v rozsypu v měřítku 1:75 pro zkušené stavite

3BB5064

Nové zboží

Billing Boats

Skladem: 2 ks
Prodejny a termíny doručení
Cena s DPH:
7 990 Kč 7 591 Kč
Cena bez DPH:
6 274 Kč

-399 Kč

B B

Více informací

Více informací

Billing Boats

Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.

S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...



Cutty Sark 1:75

280 stop dlouhý Cutty Sark o výtlaku 963 tun byl jedním z posledních čajových klipperů - rychlých plachetních lodí, které zprostředkovávaly obchod s Dálným Východem a Austrálií. Loď byla postavena loděnicí ve skotském Dumbartonu, na vodu byla spuštěna 23. listopadu 1869. Je jediným klipperem, který se zachoval do dnešních dnů - nyní jej můžete obdivovat v Londýně, v suchém doku při břehu Temže, nedaleko pahorku, na němž stojí greenwichská hvězdárna.

Cutty Sark nejprve do roku 1877 sloužil pro přepravu čaje z Číny, poté dovážel vlnu z Austrálie. Po roce 1895 se po dalších 20 let plavil pod portugalskou vlajkou. Je reprezentantem vrcholného mistrovství klasického lodního stavitelství, pamětníkem doby, kdy se na mořích potkávaly ušlechtilé dřevěné plachetnice, stejně jako dýchavičné a odporně kouřící parolodě: Rychlé parníky posléze převzaly přepravu čaje díky zkratce přes nově otevřený Suezský průplav, do kterého klippery nemohly, a nakonec vytlačily plachty z moří skoro úplně. Cutty Sark je určen pro pokročilé lodní stavitele; je konstruován jako neplovoucí stolní maketa.

Cutty Sark má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou a dřevěnou palubu. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství atd.

Měřítko1:75
Délka [mm]1100
Šířka [mm]150
Výška [mm]670
Stavební náročnostS4