4SH2002
Nové zboží
Místo k vyzvednutí | Dodání |
Prodejna Českobrodska 566, Praha 9, 19800 | Pozítří od 14:30 |
Způsob přepravy | Dodání |
DPD PRIVATE - Doručení po ČR | 24.04. |
Česká pošta - balík do ruky | 23.04. |
PPL - Doručení po ČR | 23.04. |
Zásilkovna | 24.04. |
Balíkovna | 24.04. |
Způsob přepravy | Dodání |
DPD - zásilka na Slovensko | 25.04. |
GLS - zásilka na Slovensko | 25.04. |
PPL - zásilka na Slovensko | 24.04. |
DPD - zásilka do Německa | 25.04. |
DPD - zásilka do Polska | 25.04. |
DPD - zásilka po Evropě | 29.04. |
GLS - zásilka po Evropě | 30.04. |
PPL - zásilka po Evropě | 30.04. |
Zásilkovna SK - výdejní místa | 25.04. |
Zásilkovna SK - Packeta home | 26.04. |
Zásilkovna PL - na adresu | 29.04. |
Zásilkovna PL - paczkomaty | 29.04. |
Hermes DE - výdejní místa | 29.04. |
Rakouská pošta | 29.04. |
Dostupné od:
Čtyřmotorový rychlý výškový bombardér Boeing B-17 Flying Fortress byl na počátku války velkým příslibem, velení amerického letectva předpokládalo, že bude schopen operovat za dne nad nepřátelským územím bez doprovodu stíhačů a přesně svrhovat smrtící náklad pum z velkých výšek pomocí zaměřovače Norden, elektromechanického palubního počítače. První bojové nasazení nejprve u RAF, poté proti Japoncům na Filipínách a denní nálety na Třetí říši v roce 1943 ukázaly, že skutečnost je jiná. Pro vítěznou bombardovací ofenzívu z letišť v Británii a jižní Itálii bylo nutno letoun zcela překonstruovat, opatřit množstvím věží a střelišť s kulomety; velká svislá ocasní plocha s táhlým kýlem napravila problémy se stabilitou - a hlavně svazy "Létajících pevností" dostaly ochranu stíhacích Mustangů po celé délce trasy. Teprve potom B-17G vymazaly spolu s Liberatory německé rafinerie ropy a továrny na výrobu syntetického beznínu, rozvrátily dopravu zničením nádraží a železničních dep...
Stavebnice upoutané makety bombardovacího čtyřmotorového dolnoplošníku určené pro pohon dvěma motory 1,5 ccm; návod a plán umožňují model postavit také jako jako statický model s propracovanými maketovými detaily včetně interiéru kabiny v muzejní kvalitě v měřítku 1:28 (toto provedení zachycuje zvláštní výkres "Action Plan").
Model je klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s předseknutými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu, plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním a předseknutými díly z "plastikové překližky", lehkého a pevného materiálu nahrazujícího klasickou překližku. Trup je samozřejmě konstruován pravou minimaketářskou technologií s přepážkami a větším množstvím podélníků, které umožňují věrně reprodukovat oblé tvary. Staví ve dvou krocích - díky "rozříznutí" ve svislé rovině postavíte přímo na pracovní desce nejprve jednu polovinu trupu, a k ní poté "dolepíte" polovinu druhou. Tak je zajištěno, že i trup komplikovaných tvarů postavíte rovný a souměrný, bez potřeby jakýchkoliv speciálních přípravků. Křídlo se staví klasicky z žeber a nosníků. Vzhledem k tomu, že jde o model pro pokročilého stavitele, měli byste již mít předchozí zkušenosti s klasickou stavbou.
Flying Fortress je také vhodná pro konverzi na RC model s elektrickým pohonem nebo pohonem 2 spalovacími motory 0,8-1,5 ccm - ačkoliv stavební plán tyto varianty nenabízí, pro zkušeného modeláře by to neměl být velký problém.
Stavebnice obsahuje: balsové předseknuté díly, balsové nosníky, předseknuté díly z plastikové překližky, vakuově lisované maketové díly (kryt motorů, motory, příď trupu...), plastová kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, potahový papír, aršík mokrých obtisků, stavební plán.
Tip pro stavbu: Předseknuté díly NEVYLAMUJTE! Prkénko otočte, položte na pracovní desku a lehce přebruste jemným brusným papírem (č. 220 nebo jemnější). Díly je potom možné snadněji oddělit; pokud by stále byly některými vlákny dřeva "vázány" k prkénku, opatrně díl oddělte ostrým modelářským nožem (vhodný je např. nůž Excel č.1 s čepelí č.11).
Rozpětí [mm] | 1149 |
Délka [mm] | 868 |
Ovládané funkce | Žádné |
Stavební náročnost | S4 |
Náročnost pilotáže | P0 |