264265 Solius RR +

Termický nebo svahový/motorový větroň z ELAPORu, 2160mm, se střídavým motorem Permax BL-O 3516-0850, regulátorem MultiCont BL 40 S-BEC, přijímačem RX-5 M-LINK ID4, 3S LiPo aku 2200mAh, čtyřmi servy MP

1M401068RR

Nové zboží

Multiplex

Prodej skončil

Více informací

Video

Doporučené příslušenství

Více informací

Solius navazuje na osvědčenou aerodynamickou koncepci Easy Glideru, ke které přidává eleganci moderního větroně v "á-es-wéčkovém" stylu. Na první pohled zaujme štíhlý trup s průhledným krytem kabiny s naznačeným kokpitem, potěší ocasní plochy v T uspořádání umožňující snadnou demontáž vodorovné ocasní plochy pro přepravu. Křídlo s rozpětím 2160 mm si zachovává díky rozumné štíhlosti velkou nosnou plochu a zaručuje tak výborné vlastnosti v kluzu a příjemné chování při nízkých rychlostech.

Trup modelu je zhotoven z takřka nezničitelného pěnového ELAPORu. Tajemstvím, které umožňuje mít pěnový trup tak štíhlý, je šestihranná tenkostěnná trubka ze slitiny hliníku vyztužující trup od křídla po ocasní plochy. Trubkou jsou také vedeny prodlužovací kabely serv směrovky a výškovky. Příď trupu i ocas dále zpevňuje několik laminátových tyček vlepených mezi poloviny trupu a na kýlovku. Motor PERMAX BL-O 3516-0850 je upevněn v přídi na plastovém motorovém loži. Součástí stavebnice je sklopná vrtule s listy 12x6". Konstruktéři Multiplexu samozřejmě nezapomněli trup opatřit nasávacími a výstupními otvory zajišťující chlazení motoru, regulátoru a pohonného akumulátoru. V prostoru kabiny je uložen 40 A střídavý regulátor otáček MultiCont BL 40 S-BEC a přijímač RX-5 M-LINK ID 4. Kryt kabiny s průhlednou "bublinou" je odnímatelný, upevňuje se dvojicí obvyklých plastových zámků Multiplex. V přídi najdete dostatek prostoru pro pohonný akumulátor a přijímač. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla ovládají krátkými přímými drátovými táhly.

Křídlo modelu z pěnového ELAPORu je dvojdílné s nosníky ze čtyřhranné trubky ze slitiny hliníku, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla. Poloviny křídla jsou na místě zajištěny důmyslným čepem zapadajícím do zámků na kořenových žebrech - čep se vyjímá a zasouvá z prostoru kabiny. Serva křidélek jsou nainstalovaná v šachtách s plastovými kryty, křidélka (po délce vyztužená tenkostěnnou trubkou z nerez oceli) jsou ovládána nezávisle krátkými přímými drátovými táhly.

Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového ELAPORU s výztuhami z laminátových tyček. Vodorovná ocasní plocha se upevňuje na vrchol kýlovky pomocí dvou polyamidových šroubů.

Přistávací zařízení je jednostopé v "ASW" stylu, s hlavním kolem o průměru 45 mm a kluznou botkou na ocase.

Pro napájení je dodáván Li-poly tříčlánek s kapacitou 2200 mAh se zatížitelností 20C. Pokud požijete jiný typ, volte jej tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště.

Pro ovládání modelu v zásadě vystačíte i s tou nejobyčejnější RC soupravou Multiplex 2,4GHz M-LINK, takže můžete použít palubní vybavení z vašeho "olétaného" začátečnického RC setu s vysílačem SMART SX. Ideální je samozřejmě použití počítačové RC soupravy MULTIPLEX, umožňující nezávislé ovládání křidélek dvěma servy a jejich mixování v roli aerodynamických brzd (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru).

ARF set obsahuje: hotový trup, křídlo a ocasní plochy z pěnového ELAPORu s nainstalovaným střídavým motorem PERMAX BL-O 3516-0850, střídavým regulátorem otáček MultiCont BL 40 S-BEC, přijímačem RX-5 M-LINK ID 4, 4 servy MPX Nano-S, pohonný akumulátor Li-BATT eco 3/1-2200, sadu příslušenství, sklopnou vrtuli s listy 12x6" a návod.

Rozpětí [mm]2160
Délka [mm]1100
Hmotnost [g]1250 - 1450
Plocha křídla [dm2]40.7
Ovládané funkceS,V,K(2),M
Stavební náročnostS1
Náročnost pilotážeP1,P2

Video

Doporučené příslušenství