264264 Solius RR 2160mm větroň/elektra

Termický nebo svahový větroň/motorový větroň 2160mm, vybavený střídavým motorem Permax BL-O 3516-0850, střídavým regulátorem MultiCont BL 40 S-Bec a čtyřmi servy MPX Nano-S. Model z vysoce odolného EL

1M401069RR

Nové zboží

Multiplex

Skladem: 1 ks
Prodejny a termíny doručení
Cena s DPH:
8 190 Kč 7 781 Kč
Cena bez DPH:
6 431 Kč

-409 Kč

B B

Více informací

Video

Náhradní díly

Doporučené příslušenství

Více informací

Solius navazuje na osvědčenou aerodynamickou koncepci Easy Glideru, ke které přidává eleganci moderního větroně v "á-es-wéčkovém" stylu. Na první pohled zaujme štíhlý trup s průhledným krytem kabiny s naznačeným kokpitem, potěší ocasní plochy v T uspořádání umožňující snadnou demontáž vodorovné ocasní plochy pro přepravu. Křídlo s rozpětím 2160 mm si zachovává díky rozumné štíhlosti velkou nosnou plochu a zaručuje tak výborné vlastnosti v kluzu a příjemné chování při nízkých rychlostech.

Trup modelu je zhotoven z takřka nezničitelného pěnového ELAPORu. Tajemstvím, které umožňuje mít pěnový trup tak štíhlý, je šestihranná tenkostěnná trubka ze slitiny hliníku vyztužující trup od křídla po ocasní plochy. Trubkou jsou také vedeny prodlužovací kabely serv směrovky a výškovky. Příď trupu i ocas dále zpevňuje několik laminátových tyček vlepených mezi poloviny trupu a na kýlovku. Motor PERMAX BL-O 3516-0850 je upevněn v přídi na plastovém motorovém loži. Součástí stavebnice je sklopná vrtule s listy 12x6". Konstruktéři Multiplexu samozřejmě nezapomněli trup opatřit nasávacími a výstupními otvory zajišťující chlazení motoru, regulátoru a pohonného akumulátoru. V prostoru kabiny je uložen 40 A střídavý regulátor otáček MultiCont BL 40 S-BEC. Kryt kabiny s průhlednou "bublinou" je odnímatelný, upevňuje se dvojicí obvyklých plastových zámků Multiplex. V přídi najdete dostatek prostoru pro pohonný akumulátor a přijímač. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla ovládají krátkými přímými drátovými táhly.

Křídlo modelu z pěnového ELAPORu je dvojdílné s nosníky ze čtyřhranné trubky ze slitiny hliníku, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla. Poloviny křídla jsou na místě zajištěny důmyslným čepem zapadajícím do zámků na kořenových žebrech - čep se vyjímá a zasouvá z prostoru kabiny. Serva křidélek jsou nainstalovaná v šachtách s plastovými kryty, křidélka (po délce vyztužená tenkostěnnou trubkou z nerez oceli) jsou ovládána nezávisle krátkými přímými drátovými táhly.

Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového ELAPORU s výztuhami z laminátových tyček. Vodorovná ocasní plocha se upevňuje na vrchol kýlovky pomocí dvou polyamidových šroubů.

Přistávací zařízení je jednostopé v "ASW" stylu, s hlavním kolem o průměru 45 mm a kluznou botkou na ocase.

Pro napájení poslouží Li-poly tříčlánek s kapacitou 2200 mAh nebo větší se zatížitelností aspoň 20C. Konkrétní typ volte tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště.

Pro ovládání modelu v zásadě vystačíte i s tou nejobyčejnější čtyřkanálovou RC soupravou, takže můžete použít palubní vybavení z vašeho "olétaného" začátečnického RC setu. Ideální je samozřejmě použití aspoň pěti- nebo šestikanálové počítačové RC soupravy umožňující nezávislé ovládání křidélek dvěma servy a jejich mixování v roli aerodynamických brzd (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru).

ARF set obsahuje: hotový trup, křídlo a ocasní plochy z pěnového ELAPORu s nainstalovaným střídavým motorem PERMAX BL-O 3516-0850, střídavým regulátorem otáček MultiCont BL 40 S-BEC, 4 servy MPX Nano-S, sadu příslušenství, sklopnou vrtuli s listy 12x6" a návod.

Rozpětí [mm]2160
Délka [mm]1100
Hmotnost [g]1250 - 1450
Plocha křídla [dm2]40.7
Ovládané funkceS,V,K(2),M
Stavební náročnostS1
Náročnost pilotážeP1,P2

Video

Náhradní díly

Doporučené příslušenství