TOPA0703
Nové zboží
Dostupné od:
Předlohou pro tuto polomaketu byl jeden z nejvýkonnějších spojeneckých stíhacích letounů druhé světové války, Republic P-47D v novějším provedení s kapkovitým krytem kabiny, tzv. "Bubble-Top". Rychlý, robustní, s mohutnou baterií osmi 12,7 mm kulometů Browning, schopný nosit neuvěřitelný náklad pum a raket, legendární "Kotlář" likvidující lokomotivy a vlaky na velké části nacistického Německa a okupovaných zemí...
ARF stavebnice legendárního amerického stíhacího letounu klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 40-60 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je "obří" Thunderbolt vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 5345 s Li-poly desetičlánkem.
Giant P-47 Thunderbolt je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 30-60 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, výškovky, řízení ostruhy a plynu se nachází v trupu nad křídlem. Směrovka a poloviny výškovky jsou ovládány pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly, ostruha je řízena lankovými náhony. Součástí stavebnice je i sada maketového interiéru kabiny s přístrojovou deskou.
Jednodílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se k trupu upevňuje kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka i štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru.
Celý model je potažen matnou nažehlovací fólií MonoKote vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Model je možno dokončit s pevným hlavním podvozkem a řiditelnou ostruhou - všechny díly včetně kol jsou součástí stavebnice. Nebo můžete instalovat na míru konstruovaný pneumatický zatahovací podvozek Robart #622P47 (ROBQ1637) s maketovými odpruženými nohami a zatahovací ostruhu #160LWC (ostruha ROBQ2305).
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a matnou fólií MonoKote potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pevný podvozek, kola, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny, 2 archy samolepících obtisků a obrázkový návod.
Rozpětí [mm] | 2160 |
Délka [mm] | 1905 |
Hmotnost [g] | 8850 - 9750 |
Plocha křídla [dm2] | 85.7 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
Stavební náročnost | S3 |
Náročnost pilotáže | P4 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
benzín Fighter | |
Motor | DLA 56 |
Vrtule | XOAR 22x8" |
Nádrž (ccm) | 1000 |
Serva | 6x HS-645MG (V, K, F), 1xHS-985MG (S), 3x HS-485 (M, řízení ostruhy, sytič) + 1xHS-422 (P) |
Serva "High Voltage" | 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, řízení ostruhy, sytič, P) |
RC souprava | min. 7 kanálů |