GPMA1435
Nové zboží
Dostupné od:
Citabria, uvedená na trh počátkem 60. let firmou Champion Aircraft, si získala obrovskou popularitu jako sportovní cvičné akrobatické letadlo díky nezaměnitelnému vzhledu, vynikajícím letovým vlastnostem a ekonomickému provozu. „Italsky“ znějící jméno ve skutečnosti vzniklo otočením anglického slova „airbatic“ – akrobatický.
Polomaketa amerického sportovního a akrobatického hornoplošníku pro pohon benzínovým motorem 30-35 ccm nebo střídavým motorem třídy AXI 5330. Citabria je vhodná jako první obří model s benzínovým motorem - dokončení modelu jde rychle, nebudete potřebovat drahá serva ani extra nákladnou RC soupravu; a letové vlastnosti klasického kabinového hornoplošníku s přiměřeně robustním duralovým podvozkem jsou příjemné a bez záludností.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; poloviny výškovky jsou ovládány 2 servy pomocí drátových táhel, směrovka se spřaženou ostruhou rovněž pomocí drátového táhla. Přístup k nádrži (nebo pohonným akumulátorům) a elektronice umožňuje odnímatelná přední část krytu kabiny; serva a přijímač jsou v provozu schovány pod podlahou maketově vybaveného kokpitu. Benzínový motor se montuje v poloze hlavou dolů na krabicové překližkové lože s pomocí distančních sloupků, elektromotor standardně v zadní montáži; doporučujeme využít stavitelné duralové lože Great Planes GMPG1260.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem s uhlíkovou trubkovou spojkou je klasické celobalsové konstrukce, k trupu se upevňuje šrouby. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.
Celý model je potažem nažehlovací fólií Monokote.
Podvozek je ostruhového typu s duralovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií Monokote, laminátový kryt motoru, duralový podvozek, uhlíkovou trubkovou spojku křídla, řiditelnou ostruhu, lehká kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství a obrázkový návod.
Rozpětí [mm] | 2160 |
Délka [mm] | 1575 |
Plocha křídla [dm2] | 75.3 |
Hmotnost [g] | 6570 - 7480 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,F(2) |
Stavební náročnost | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
DLA Citabria | O.S. Citabria | |
Motor | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
Vrtule | FOXY 18x8-10” | FOXY 18x8-10” |
Nádrž (ccm) | 500 benzín | |
Serva | 2x HS-422 (M+sytič), 2x HS-485HB (F), 4x HS-645MG (K+v), 1x D954SW (S) | |
Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+sytič), 2x HS5495BH (F), 4x HS-5685MH (K+V), 1x HS-5585MH (S) | |
RC souprava | min. 8 kanálů |
Doporučený pohon a RC vybavení elektra:
FOXY 10s | AXI 10s | |
Motor | C5330-190 | AXI 5330/18 V2 |
Regulátor | Combo FOXY XR-120 OPTO HV | FLYFUN 100A HV OPTO nebo Platinum 130A HV OPTO V4 |
Akumulátor | 2x FOXY 5000 mAh 18,5 V | |
Vrtule | FOXY 22x10E | FOXY 19x10E |
Serva | 4x HS-645MG (K+V), 2x HS-485HB (F),1x D954SW (S) | |
Serva “High Voltage” | 4x HS-5685MH (K+V), 2x HS5495BH (F),1x HS-5585MH (S) | |
RC souprava | min. 7 kanálů |