BH162 Turbo Beaver 2250mm ARF

Polomaketa kanadského lehkého dopravního letadla o rozpětí 2250mm pro benzínové motory 20-32 ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka.

4ST112500

Nové zboží

Black Horse

Skladem: > 10 ks
Prodejny a termíny doručení
Cena s DPH:
10 990 Kč 10 660 Kč
Cena bez DPH:
8 810 Kč

-330 Kč

B B

Více informací

Video

Více informací

DeHavilland of Canada DHC-2 Beaver neboli Bobr, vyvinutý v Kanadě krátce po 2. světové válce, se stal synonymem letadla pro "bush flying", nenáročného dříče, který pilota a šest cestujících bezpečně přepraví vždy a všude. Osvědčený stroj byl již vícekrát „omlazen“ většími či menšími přestavbami zahrnujícími instalaci moderního turbovrtulového motoru namísto původního hvězdicového devítiválce Pratt & Whitney Wasp Jr. se 450 HP. Nejnovější a velmi úspěšnou konverzí je DHC-2T Turbo Beaver kanadské firmy Viking Air, která staré draky Beaverů modernizuje instalací motoru Pratt & Whitney Canada PT6A-34 se 680 HP do prodloužené přídě; na první pohled také zaznamenáte novou hranatou svislou ocasní plochu.

Polomaketa kanadského lehkého dopravního hornoplošníku klasické celobalsové konstrukce pro pohon žhavícím čtyřtaktem 20-30 ccm, benzínovým motorem 20-32 ccm nebo elektromotorem třídy AXI 4130 až 5320 s 6S LiPo pro mírně pokročilé piloty. Pokud model doplníte plováky, doporučujeme volit motory na horní hranici uvedeného rozsahu kubatur/výkonů.

Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru s charakteristickým „podbradkem“. Spalovací motor se montuje na stavitelné plastové lože ukotvené na překližkovou motorovou přepážku, jež je součástí pevného skříňového "jádra" trupu. V něm je také vytvořen prostor pro palivovou nádrž. Pro instalaci elektromotoru v zadní montáži je ve stavebnici dodávána přídavná motorová přepážka s distančními sloupky. Kabina je maketově vybavená, přístupná je otvíracími dveřmi na obou bocích. Serva směrovky, výškovky a plynu se nacházejí na dně kabiny. Přední dveře slouží ve verzi s elektrickým pohonem jako přístupový otvor pro uložení pohonného akumulátoru do prostoru pod přístrojovou deskou. Kormidla jsou ovládána pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly.

Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem má klasickou konstrukci s tuhým potahem torzní skříně. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku a zajišťují šrouby. Vzpěry křídla mají jádro z hliníkového plechu s dřevěným tvarovým krytem; upevňují se šrouby. Křidélka a klapky jsou ovládány nezávisle dvěma páry serv s krátkými přímými drátovými táhly.

Ocasní plochy jsou klasické celobalsové konstrukce.

Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má duralové hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty kol.

Model je potažen nažehlovací fólií Oracover.

Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň osmikanálovou počítačovou souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 4-5 kg.cm, pro směrovku použijte raději silnější 8-10 kg.cm serva.

Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, hotové vzpěry křídel, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, duralový podvozek, sadu příslušenství, kola, samolepky a obrázkový návod

Rozpětí [mm]2250
Délka [mm]1675
Plocha křídla [dm2]59.7
Hmotnost [g]5500
Ovládané funkceS,V(2),K(2),M,F(2)
Stavební náročnostS2
Náročnost pilotážeP2,P3

Doporučený pohon a RC vybavení:

DLA WilgaO.S. Wilga
MotorDLA 32O.S. MAX GT-33
VrtuleXOAR 18x8-10”18x8-10”
Nádrž (ccm)400-500 benzín
Serva2x HS-422 (M+sytič), 4x HS-485HB (F, V), 3x HS-645MG (K+S)
Serva “High Voltage”2xHS-430BH (M+sytič), 4x HS5495BH (F, V), 2x HS-5685MH (K), 1x HS-5585MH (S)
RC soupravamin. 8 kanálů

Video