BH124 PZL-104 Wilga 26-35ccm 2240mm ARF

Polomaketa polského sportovního letadla o rozpětí 2240mm pro benzínové motory 26-35 ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovládaná křidélka, klapky směrovka, výškovka.

4ST112441

Nové zboží

Black Horse

Prodej skončil

Více informací

Video

Doporučené příslušenství

Více informací

Wilga neboli Žluva, vyvinutá v Polsku v polovině 60. let, patří mezi letadla, která někteří považují za nepřekonatelně ošklivá – ale žádný posměváček nemůže popřít, že jde o úspěšného „tažného koně“, který odvedl a odvádí spoustu užitečné práce v dopravě, při policejním hlídkování, vlekání větroňů… Velmi osobité tvary letadla s krátkým vzletem a přistání jsou do značné míry důsledkem neexistence výkonných plochých motorů vyráběných ve „východním bloku“. Zatímco „imperialistické Cessny a Pipery“ se mohly těšit z dobrodiní Lycomingů a Continentalů, čeští, polští a ruští konstruktéři to museli „tak nějak pytlíkovat“ s původem předválečnými českými invertními motory nebo ruskými hvězdicovými, které polykaly (a prskaly) olej stejně ochotně jako benzín.

Polomaketa polského spojovacího a průzkumného hornoplošníku pro pohon benzínovým motorem 26-35 ccm. Wilga je vhodná jako první obří model s benzínovým motorem - dokončení modelu jde rychle, nebudete potřebovat drahá serva ani extra nákladnou RC soupravu; a letové vlastnosti klasického kabinového hornoplošníku s přiměřeně robustním duralovým podvozkem jsou příjemné a bez záludností.

Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; výškovka ovládána pomocí drátového táhla, směrovka se spřaženou ostruhou pomocí lankového náhonu. Přístup k elektronice umožňují velké odklápěcí panely na bocích kabiny; serva a přijímač jsou v provozu schovány pod podlahou maketově vybaveného kokpitu oživeného figurínami Czeslawa a Witolda. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na krabicové překližkové lože s pomocí distančních sloupků.

Dvoudílné křídlo s profilem Clark Y s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Štěrbinová křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle. Sloty na náběžné hraně jsou pevné.

Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce. Vodorovná ocasní plocha je pro snadnější přepravu dvoudílná, s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku a zajištěnými šrouby a vzpěrami.

Celý model je potažem nažehlovací fólií Oracover.

Podvozek je ostruhového typu s trubkovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.

Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií Oracover, laminátový kryt motoru, trubkový podvozek, řiditelnou ostruhu, lehká pěnová kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, arch samolepek a obrázkový návod.

Rozpětí [mm]2240
Délka [mm]1625
Plocha křídla [dm2]64
Hmotnost [g]6400
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F(2)
Stavební náročnostS2
Náročnost pilotážeP2,P3

Doporučený pohon a RC vybavení:

 
DLA WilgaO.S. Wilga
MotorDLA 32O.S. MAX GT-33
VrtuleXOAR 18x8-10”18x8-10”
Nádrž (ccm)500 benzín
Serva2x HS-422 (M+sytič), 2x HS-485HB (F), 2x HS-645MG (K), 2x HS-985MG (V+S)
Serva “High Voltage”2xHS-430BH (M+sytič), 2x HS5495BH (F), 2x HS-5685MH (K), 2x HS-5585MH (V+S)
RC soupravamin. 8 kanálů

Video

Doporučené příslušenství