BH62 GILMORE (160) 2150mm

Sportovní polomaketa amerického letadla pro závody okolo pylonů pro benzínový motor 40-50ccm. Konstrukční trup a křídlo se souměrným profilem, ovládaná křidélka, směrovka, výškovka.

4ST112473

Nové zboží

Black Horse

Prodej skončil

Více informací

Více informací

Skutečné stroje Wedell-Williams model "44" stavěné podle "výkresů" narýsovaných křídou na podlahu dílny, patřily v letech 1932-34 mezi nejúspěšnější rychlostní speciály kategorie "Unlimited" v sérii závodů National Air Races. Např. v roce 1932 obsadila trojice "44" první tři místa v Bendix Trophy (dálkový závod napříč USA z kalifornského Burbanku do Clevelandu v Ohiu), v navazující Thompson Trophy (závod okolo pylonů v Clevelandu) jim patřilo 2., 3. a 4.. místo, když jen těsně zaostaly za vítězným GeeBee Jimmyho Doolittlea. Stroj sponzorovaný petrolejářskou firmou Gilmore se startovním číslem "057", který znázorňuje stavebnice, nesl původně číslo "121" a pilotován Roscoe Turnerem byl třetí v Bendix i Thompson Trophy v ročníku 1932. Jeho chvíle ale ještě měla přijít. Byl opatřen silnějším motorem a Bendix Trophy vyhrál v roce 1933 (r. 1935 byl druhý) a v Thompson Trophy zvítězil v roce 1934 (kdy právě nesl číslo "057"). Thompson Trophy v 1933 a Bendix Trophy 1934 vyhrály jiné stroje model "44", takže triumf firmy Wedell-Williams byl dokonalý! Dodejme ještě, že Gilmore "121", "057", ještě později s číslem "2", pilotovaný jinými letci se účastnil zmiňovaných závodů až do roku 1939, vždy s umístěním v první desítce. Ke koloritu 30. let patří i to, že lva neměla sponzorská firma Gilmore (nyní Mobil Oil) jenom ve znaku, ale při závodech a reklamních akcích letoun hlídalo skutečné lvíče.

Velká polomaketa amerického speciálu speciálu pro závody okolo pylonů pro benzinové motory 40-50 ccm. Model je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky. Křídlo se souměrným profilem je dvoudílné, nasouvané z boku na duralovou trubkovou spojku, s křidélky ovládanými nezávisle 2 servy. Trup je konstrukční s laminátovým krytem motoru, podvozek je dvoukolový, odpružený, s ocelovými a duralovými díly; ostruha je řiditelná.

Stavebnice obsahuje: polyesterovou fólií potažené křídlo, trup a ocasní plochy, motorové lože, laminátový kryt motoru, kompletní sadu drobného příslušenství, odpružený podvozek, ostruhu, kola, laminátové kryty kol, akrobatickou palivovou nádrž, aršík samolepek a podrobný obrázkový návod.

Rozpětí [mm]2150
Délka [mm]1640
Hmotnost [g]5900
Plocha křídla [dm2]68
Doporučený objem nádrže [ml]1000
Ovládané funkceS,V(2),K(2),M
Stavební náročnostS3
Náročnost pilotážeP3

Doporučený pohon a RC vybavení:

Pylon racer
MotorMVVS 45IRS
VrtuleDV 22x10"
Serva4xHS-985MG, 1xHS-755MG (S), 1x HS-422 (M)
RC soupravamin. 6-k s mixem pro 2 serva výškovky