BH132 Hawker Typhoon Mk.Ib 30-35ccm 2000mm ARF

Polomaketa britské stíhačky pro benzínový motor 22-33ccm. Rozpětí: 2000mm, Délka: 1600mm, Hmotnost: 7000g. Konstrukční trup a křídlo, ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka, dodává se s pneumat

4ST112476

Nové zboží

Black Horse

Prodej skončil

Více informací

Video

Doporučené příslušenství

Více informací

Hawker Typhoon, následovník slavného Hurricanu, se proslavil především jako vynikající stíhací bombardér, před kterým nebyla žádná lokomotiva nebo německý tank v bezpečí. Letoun s mohutnou výzbrojí čtyř kanonů, se zavěšenými raketami a pumami měl velký podíl na rozvrácení německého týlu před spojeneckým vyloděním v Normandii i po ní. 150 rozstřílených lokomotiv měsíčně, to byl pro Typhoony běžný průměr...

ARF stavebnice legendárního britského stíhacího bombardéru klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 30-35 ccm pro zkušené piloty obřích modelů. Dvoumetrový Typhoon je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 20-30 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.

Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Kužel pro třílistou vrtuli s duralovou zadní deskou je dodáván ve stavebnici. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem; snadný přístup zajišťuje odnímatelná horní část trupu.

Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se nasouvá z boku na robustní duralovou trubkovou spojku. Křidélka i odštěpné vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.

Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Vodorovná ocasní plocha je dvojdílná, nasouvá se z boku na duralovou trubkovou spojku a zajišťuje šrouby. Serva výškovky a směrovky jsou uložena v trupu v prostoru kabiny, poloviny výškovky jsou ovládány drátovými táhly; směrovka a ostruha lankovými náhony.

Celý model je potažen speciální polomatnou nažehlovací fólií s naznačenou paneláží vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.

Podvozek je pneumatický zatahovací ostruhového typu s odpruženými hlavními nohami.

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.

Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek, kola, palivovou nádrž, vrtulový kužel, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny a obrázkový návod.

Rozpětí [mm]2000
Délka [mm]1600
Hmotnost [g]7000
Ovládané funkceS,V(2),K(2),M,P,F(2)
Stavební náročnostS3
Náročnost pilotážeP3,P4

Doporučený pohon a RC vybavení:

 
DLA fighterO.S. fighter
MotorDLA 32O.S. MAX GT-33
VrtuleXOAR 20x8” třílistáXOAR 20x8” třílistá
Nádrž (ccm)500 benzín
Serva2x HS-422 (M+P), 2x HS-485HB (F), 4x HS-645MG (K+V), 1x HS-985MG (S)
Serva “High Voltage”2xHS-430BH (M+P), 2x HS5495BH (F), 4x HS-5685MH (K+V), 1x HS-5585MH (S)
RC soupravamin. 7 kanálů

Video

Doporučené příslušenství