PH130 Stinson Reliant 1720 mm ARF

Polomaketa lehkého dopravního hornoplošníku pro dvoutakt 10-15ccm, čtyřtakt 15-20ccm nebo benzíňák 15ccm. Konstrukční trup a křídlo s profilem Clark Y, ovládaná křidélka, směrovka, výškovka.

4ST16138

Nové zboží

PHOENIX MODEL

Prodej skončil

Více informací

Video

Doporučené příslušenství

Více informací

Řada letounů Stinson Reliant, tří až pětimístných lehkých dopravních letounů patří k nejkrásnějším strojům z období "Zlaté éry" amerického letectví konce 20. a většiny 30. let minulého století. Zatímco rané modely SR-1 až SR-6 měly jednoduché přímé křídlo, pozdější série SR-7 až SR-10 měly nádherné lomené "raccčí" křídlo. Spolu s elegantně kapotovaným podvozkem a velkým prstencovým krytem motoru typu NACA s vystupujícími "boulemi" nad vahadly ventilů vytváří nezaměnitelnou siluetu jednoho z nejkrásnějších letadel, jaké byly kdy postaveny. Relianty se v průběhu II. světové války stavěly ve velkých počtech také jako vojenské spojovací UC-81 nebo cvičné AT-19 (resp Reliant Mk.I u RAF).

Polomaketa amerického sportovního a lehkého dopravního hornoplošníku klasické celobalsové konstrukce pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm, čtyřtaktem 15 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo elektromotorem třídy AXI pro mírně pokročilé piloty.

Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru typu NACA s charakteristickými "boulemi" krytů vahadel ventilů. Spalovací motor nebo elektromotor se montuje na lože ukotvené na překližkovou motorovou přepážku, jež je součástí pevného skříňového "jádra" trupu. V něm je také vytvořen prostor pro palivovou nádrž. Kabina je maketově vybavená, přístupná je otvíracími dveřmi Serva směrovky, výškovky a plynu se nacházejí pod podlahou kabiny v prostoru přístupném dáky odnímatelnému krytu na spodku trupu. Kormidla jsou ovládána pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly.

Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem má klasickou konstrukci s tuhým potahem torzní skříně. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku a zajišťují šrouby. Vzpěry křídla mají jádro z hliníkového plechu s dřevěným tvarovým krytem; upevňují se šrouby. Křidélka a klapky jsou ovládány nezávisle dvěma páry serv s krátkými přímými drátovými táhly.

Ocasní plochy jsou klasické celobalsové konstrukce.

Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má duralové hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty kol.

Model je potažen nažehlovací fólií Oracover, s imatrikulací stroje létajícího v USA.

Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálová počítačová souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm, pro ocasní plochy použijte raději silnější 5-7 kg.cm serva.

Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, hotové vzpěry křídel, plastovou maketu hvězdicového motoru, laminátové kryty kol, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, duralový podvozek, sadu příslušenství, kola a obrázkový návod

Rozpětí [mm]1720
Délka [mm]1338
Hmotnost [g]4400 - 4800
Plocha křídla [dm2]42.2
Doporučený objem nádrže [ml]250 - 400
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F(2)
Stavební náročnostS2
Náročnost pilotážeP2,P3

Doporučený pohon a RC vybavení:

2T4TBenzín
MotorASP S61AASP FS-91AROS MAX GT-15/GGT-15
VrtuleMA 12x6"APC 13x8"XOAR 14x8"
Nádrž (ccm)300-400300-400200-300 benzín
Serva5x HS-422 (K, F, M), 2x HS-645MG (S, V)
Serva digi5x HS-5485HB (K, F, M), 2x D645MW (S, V)
RC soupravamin. 7-kanálová počítačová

Video

Doporučené příslušenství