BH160 Bücker Bü-131 Jungmann 1850mm ARF

Polomaketa německého akrobatického letadla o rozpětí 1850mm prodvoutakty 20 ccm, čtyřtakty 20-30ccm nebo benzínové motory 20-32 ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovládaná křidé

4ST112498

Nové zboží

Black Horse

Skladem: > 10 ks
Prodejny a termíny doručení
Cena s DPH:
12 990 Kč 12 470 Kč
Cena bez DPH:
10 306 Kč

-520 Kč

B B

Více informací

Video

Více informací

Bücker Bü-131 Jungmann vznikl v polovině 30. let jako základní školní letou pro rodící se Luftwaffe. Jednoduchý a velmi účelně konstruovaný dvoumístný dvojplošník poháněný motorem Hirth o 105 koních zaznamenal okamžitý úspěch a hojně se exportoval a stavěl v licenci (v Japonsku, Španělsku, Švýcarsku, v Československu u Tatry jako T.131 atd.) Během II. světové války běžela jeho masová výroba v pražském Aeru; produkce pokračovala i po válce jako C-4 a posléze C-104 s motorem Walter Minor. Jungmann dodnes patří mezi nejpopulárnější historická letadla – neutuchající poptávka vedla dokonce v polovině 90. k obnovení výroby v Polsku na základě plánů z Aera a s použitím českých motorů M332.

Polomaketa německého cvičného a akrobatického dvouplošníku klasické celobalsové konstrukce pro pohon žhavícím čtyřtaktem 20-30 ccm, benzínovým motorem 20-32 ccm nebo elektromotorem třídy AXI 5320 s 6S LiPo pro pokročilé piloty.

Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a přijímač jsou uloženy v prostoru kabiny; přístup k nim (a popř. k nádrži nebo pohonnému akumulátoru) umožňuje odnímatelná horní část trupu. Směrovka a výškovka (2 serva) je ovládána pomocí drátových táhel. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku s pomocí distančních sloupků).

Dvoudílné spodní a třídílné horní křídlo s polosouměrným profilem s polovinami/vnějšími panely nasouvanými z boku na duralové trubkové spojky je klasické celobalsové konstrukce. Baldachýn horního křídla je pevný, k trupu je upevněn na duralových vzpěrách. Křidélka jsou ovládána 4 nezávislými servy uloženými v obou křídlech.

Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.

Celý model je potažen nažehlovací ORACOVER.

Podvozek je ostruhového typu s duralovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.

Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou soupravu. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm, pro směrovku doporučujeme použít silnější standardní servo 6-10 kg.cm.

Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, hotové vzpěry křídel, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, duralový podvozek, sadu příslušenství, kola, samolepky a obrázkový návod.

Rozpětí [mm]1850
Délka [mm]1660
Plocha křídla [dm2]89.4
Hmotnost [g]6000
Ovládané funkceS,V,K(4),M
Stavební náročnostS2,S3
Náročnost pilotážeP3

Doporučený pohon a RC vybavení:

4T JungmannDLA JungmannO.S. Jungmann
MotorAkro 4TDLA 32O.S. MAX GT-33
VrtuleASP FS-120ARXOAR 18x8-10”18x8-10”
Nádrž (ccm)MA 15x8"400-500 benzín
Serva2x HS-422 (M+sytič), 6x HS-485HB (K, V), 1x HS-645MG (S)
Serva “High Voltage”2xHS-430BH (M+sytič), 6x HS5495BH (K, V), 1x HS-5585MH (S)
RC soupravamin. 7 kanálů

Video