BH156 Wilga 1720mm ARF

Polomaketa polského sportovního letadla o rozpětí 1720mm pro dvoutakty 10ccm nebo benzínové motory 15ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovládaná křidélka, klapky směrovka, výšk

4ST112494

Nové zboží

Black Horse

Skladem: > 10 ks
Prodejny a termíny doručení
Cena s DPH:
8 990 Kč 8 720 Kč
Cena bez DPH:
7 207 Kč

-270 Kč

B B

Více informací

Video

Více informací

Wilga neboli Žluva, vyvinutá v Polsku v polovině 60. let, patří mezi letadla, která někteří považují za nepřekonatelně ošklivá – ale žádný posměváček nemůže popřít, že jde o úspěšného „tažného koně“, který odvedl a odvádí spoustu užitečné práce v dopravě, při policejním hlídkování, vlekání větroňů… Velmi osobité tvary letadla s krátkým vzletem a přistání jsou do značné míry důsledkem neexistence výkonných plochých motorů vyráběných ve „východním bloku“. Zatímco „imperialistické Cessny a Pipery“ se mohly těšit z dobrodiní Lycomingů a Continentalů, čeští, polští a ruští konstruktéři to museli „tak nějak pytlíkovat“ s původem předválečnými českými invertními motory nebo ruskými hvězdicovými, které polykaly (a prskaly) olej stejně ochotně jako benzín.

Polomaketa polského spojovacího a průzkumného hornoplošníku pro pohon dvoutaktním žhavíkem 10 ccm, čtyřtaktem 12-15 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo střídavým elektromotorem třídy AXI 4120 s 5-6S LiPo. Dokončení modelu jde rychle, nebudete potřebovat drahá serva ani extra nákladnou RC soupravu; a letové vlastnosti klasického kabinového hornoplošníku s přiměřeně robustním odpruženým duralovým podvozkem jsou příjemné a bez záludností.

Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; směrovka i výškovka je ovládána pomocí drátových táhel. Přístup k elektronice umožňují velké odklápěcí panely na bocích kabiny; kokpit oživuje figurína pilota Czeslawa. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku s pomocí distančních sloupků).

Dvoudílné křídlo s profilem Clark Y s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle.

Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.

Celý model je potažem nažehlovací fólií Oracover.

Podvozek je ostruhového typu s duralovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená lanky s ovládáním směrovky.

Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm.

Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií Oracover, laminátový kryt motoru, duralový podvozek, řiditelnou ostruhu, kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, arch samolepek a obrázkový návod.

Rozpětí [mm]1720
Délka [mm]1320
Plocha křídla [dm2]41
Hmotnost [g]3900
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F(2)
Stavební náročnostS1
Náročnost pilotážeP2,P3

Doporučený pohon a RC vybavení:

ASP 2T WilgaASP 2T WilgaO.S. Wilga
MotorASP S61AASP FS-70AROS MAX GT-15/GGT-15
VrtuleMA 12x6"MA 13x6"FOXY 14x8”
Nádrž (ccm)250-350300-350200-300 benzín
Serva7x HS-422
Serva “High Voltage”7xHS-430BH
Serva Digi7x HS-5485HB
RC soupravamin. 7 kanálů

Video