BH166 Fairey Albacore 1693mm ARF

Polomaketa britskéhopalubního torpédového bombardéru o rozpětí 1693mm pro dvoutakty 12-15ccm, čtyřtakty 15-20ccm nebo benzínové motory 15ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovlád

4ST112503

Nové zboží

Black Horse

Prodej skončil

Více informací

Video

Doporučené příslušenství

Více informací

Palubní torpédový Fairey Albacore vznikl jako „moderní“ nástupce legendárního Swordfishe se silnějším motorem, pohodlnou uzavřenou kabinou a spoustou dalších vylepšení. Z řady důvodů zůstal po celou dobu služby ve stínu svého předchůdce; i když Albacory a jejich posádky bojovaly nesmírně statečně a obětavě v akcích, jako byly nešťastné útoky proti Petsamu a Kirkenessu v létě 1941 na dalekém severu, bitva u Matapanu ve Středomoří nebo pronásledování Tirpitzu v norských vodách, nikdy neměly štěstí na spektakulární úspěchy typu ochromení Bismarcku, náletu na Taranto nebo akce v zálivu Bomba (2 italské ponorky, torpédoborec a depotní loď potopené 3 torpédy). Nakonec Swordfishe vydržely ve službě daleko déle díky tomu, že byly vhodnější pro malé paluby eskortních letadlových lodí. Do současnosti se dochoval jediný Albacore, který je vystaven v muzeu Fleet Air Arm v anglickém Yeoviltonu.

Polomaketa britského palubního torpédového dvouplošníkuplošníku pro pohon dvoutaktním žhavíkem 12-15 ccm, čtyřtaktem 15-20 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo střídavým elektromotorem třídy AXI 4130 s 6S LiPo.

Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Servo plynu a přijímač jsou uloženy v prostoru kabiny; přístup k nim (a popř. k nádrži nebo pohonnému akumulátoru) umožňuje odnímatelná přední část kabiny. Serva směrovky a výškovky jsou uložena pod odnímatelným krytem na spodku trupu; kormidla jsou ovládána pomocí drátových táhel. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku s pomocí distančních sloupků).

Dvoudílná křídla s polosouměrným profilem s polovinami nasouvanými z boku na duralové trubkové spojky je klasické celobalsové konstrukce. Křidélka jsou ovládány 4 nezávislými servy uloženými v křídlech.

Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.

Celý model je potažem polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách.

Podvozek je ostruhového typu s duralovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.

Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň šestikanálovou počítačovou soupravu. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm.

Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií, laminátový kryt motoru, odpružené podvozkové nohy, řiditelnou ostruhu, kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, maketu torpéda a obrázkový návod.

Rozpětí [mm]1693
Délka [mm]1400
Plocha křídla [dm2]75.8
Hmotnost [g]4500
Ovládané funkceS,V,K(4),M
Stavební náročnostS1
Náročnost pilotážeP2,P3

Doporučený pohon a RC vybavení:

ASP 2T AlbacoreASP 4T AlbacoreO.S. Albacore
MotorASP S91AASP FS-91AROS MAX GT-15/GGT-15
VrtuleMA 13x6"MA 14x6" S-2FOXY 14x8”
Nádrž (ccm)300-400300-350200-300 benzín
Serva7x HS-422
Serva “High Voltage”7xHS-430BH
Serva Digi7x HS-5485HB
RC soupravamin. 6 kanálů

Video

Doporučené příslušenství