F4U Corsair .60 Gold Edition kit 1575mm

Polomaketa americkénámořní stíhačky o rozpětí 1575mm v rozsypu pro dvoutakt 10-15ccm nebo čtyřtakt 15-20ccm. Klasická konstrukce balsa/lehká překližka s předseknutými díly. Ovládaná křidélka, klapky,

TOPA0101

Nové zboží

Top Flite

Prodej skončil

Více informací

Doporučené příslušenství

Více informací

Vought F-4U Corsair byl nejvýkonějším americkým palubním stíhacím letounem druhé světové války. Po vyřešení počátečních problémů (příliš tuhý podvozek a špatný výhled z kabiny komplikující přistávání na letadlových lodích) se spolu s Grummany Hellcat postaral o smetení japonského letectva z oblohy nad Pacifikem. Corsairy úspěšně operovaly i vbarvách britské Fleet Air Arm a z pozemních letišť v eskadrách námořní pěchoty. Ve výzbroji US Navy a Marines vydržel až hluboko do 50. let, kdy se v roli stíhacího bombardéru významně podílel na zachycení úvodního náporu komunistické severní Koreje na počátku korejské války.

Stavebnice amerického námořního stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm nebo čtyřtaktem 15-20 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 4130 se šestičlánkovým Li-poly akumulátorem. "Desítkový" Corsair ze série "Gold Edition" je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s akrobatickými modely. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno. Samozřejmě, vzhledem k velikosti a tvarům modelu je to práce na víc než jen na pár večerů.

Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; staví se ve dvou polovinách. Přímo na plánu nejprve sestavíte "jádro" tvořené prostorovou konstrukcí z dílů z lehké překližky a balsových podélníků, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevný a nezkroucený základ konstrukce, ke kterému dolepíte polopřepážky a tuhý potah spodní části. Díky tomu nakonec postavíte trup věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje bez potřeby nějakých speciálních přípravků a šablon. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou motorovou přepážku; kryt motoru je slepen z několika výlisků z odolného plastu. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem.

Jednodílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Stavbu velmi usnadňují montážní výstupky na žebrech zaručující ustavení žeber a odtokové hrany do správné polohy. Křídlo se staví po jednotlivých částech - "zalomený" centroplán v normální poloze a vnější panely v poloze "vzhůru nohama"; po sestavení vnitřní kostry se části křídla spojí, ustaví do správného vzepětí, slepí epoxidem a posléze dokončí nalepením tuhého potahu. Křídlo je k trupu upevněno kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka a štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány nezávisle dvěma páry serv prostřednictvím krátkých přímých drátových táhel. Klapky nejsou z funkčního hlediska nezbytně nutné, ale samozřejmě významně zvyšují maketový dojem.

Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Stavějí se podobnou technikou jakovnější části křídla; díky žebrům s montážními výstupky opět stavíte jednoduše na rovné ploše, bez potřeby přípravků a šablon.

Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou může být buď pevný drátový (drátové nohy jsou dodávány ve stavebnici), nebo zatahovací systému Curtiss (při zasouvání se otáčí o 90°). Model je konstruován pro pneumatický podvozek Robart #615, který je pro Corsair této velikost dostatečně robustní a spolehlivý. Každopádně, rozhodnutí, jaký typ podvozku použijete, je třeba učinit ještě před začátkem stavby křídla. Bude-li zatahovací, je nutné jej mít k dispozici ihned na začátku. Pokud máte k dispozici jen nepříliš rovnou travnatou vzletovou dráhu, doporučujeme se z provozních důvodů raději spokojit s pevným podvozkem.

Model můžete potáhnout nažehlovací fólií - zde s výhodou využijete matné odstíny MonoKote, které umožní dosáhnout realistického "warbirdího" finiše. Nebo se můžete rozhodnout pro klasický postup s potahem papírem a nastříkáním barvami odolnými vůči palivu.

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu; pokud se rozhodnete pro funkční vztlakové klapky a zatahovací podvozek, chce to nejméně šesti- nebo sedmikanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější 5-6 kg.cm serva pro kormidla.

Maketový vzhled modelu můžete vylepšit použitím doplňkových sad Top Flite "Maketové vybavení kabiny Corsair 60" a "Maketa hvězdicového motoru 1:7".

Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru, průhledný kryt kabiny, sadu příslušenství, stavitelné motorové lože, drátový podvozek, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod

Rozpětí [mm]1575
Délka [mm]1232
Hmotnost [g]3175 - 4300
Plocha křídla [dm2]47.4
Ovládané funkceS,V,K(2),M,P,F(2)
Stavební náročnostS3,S4
Náročnost pilotážeP3

Doporučený pohon a RC vybavení:

Sport 2TFighter 2TSport 4TFighter 4T
MotorASP S61AASP S91AASP FS-91ARASP FS-120AR
VrtuleMA 12x6"MA 13x6-8"MA 13x8"MA 15x8"
Nádrž (ccm)300-350400-500300-350400-500
Serva5-7x HS-422 nebo HS-430BH, 1xHS-81 pro ventil pneumatického podvozku
RC soupravamin. 4 kanály, ale raději 6-7 kanálová počítačová

Doporučené příslušenství