Van's RV-4 .40 stavebnice 1388mm

Polomaketa amatérského akrobatického speciálu o rozpětí 1388

1GP31036

Nové zboží

Great Planes

Prodej skončil

Více informací

Více informací

Richard VanGrunsven se na počátku 70. let rozhodl zkonstruovat akrobatický dolnplosník, který by si mohl každý postavit doma v garáži. To se mu skvěle podařilo strojem RV-3, který na konci 70. let následovalo dvoumístné provedení RV-4. Od té doby firma Van‘s Aircraft dodala tisíce sad plánů a stavebnic; odhaduje se, že v 45 zemích světa bylo dokončeno a zalétáno přes 8000 strojů z jejich stavebnic a další tisíce jsou ve stavbě. Pokud nemáte 17 800 US dolarů na stavebnici skutečného RV-4, můžete zkusit postavit aspoň maketu od Great Planes...

Stavebnice amerického amatérského dvoumístného akrobatického letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon dvoudobým motorem 6,5-8,5 ccm nebo čtyřtaktem 8-11,5 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 2826 až 4120. RV-40 je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších modelů v rozsypu (jako je např. ElectriCub, Piper 1:6 apod.) a spolehlivě zvládá létání s dolnoplošníky s ovládanými křidélky. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba velmi rychle a snadno.

Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; jeho "jádro tvoří jednoduchá "bedničková" konstrukce s balsovými bočnicemi a překližkovými přepážkami, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevnou a nezkroucenou konstrukci reprodukující tvary skutečného stroje. Motor se montuje na stavitelné plastové lože na překližkovou přepážku s hlavou do boku; kryt motoru je plastový. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem.

Jednodílné křídlo se souměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem torzní skříně. Křidélka i klapky jsou ovládány prostřednictvím dvojic serv umístěných v křídle pomocí krátkých přímých táhel.

Ocasní plochy jsou deskové, lepené z balsových nosníků.

Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou je duralový.

Model můžete potáhnout nažehlovací fólií – Oracover nebo MonoKote jsou pro tento účel ideální.

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu, budete-li model stavět bez ovládaných klapek. Při instalaci klapek použijte aspoň šesti- nebo sedmikanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm.

Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru a kabiny, plastové maketové detaily, sadu příslušenství, stavitelné motorové lože, drátový podvozek, arch samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod.

Rozpětí [mm]1388
Délka [mm]1260
Hmotnost [g]2600 - 2800
Plocha křídla [dm2]40.8
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F(2)
Stavební náročnostS2,S3
Náročnost pilotážeP2,P3

Doporučený pohon a RC vybavení:

Sport 2TAcro 2TSport 4TAcro 4T
MotorASP S46AASP S52AASP FS-61ARASP FS-70AR
VrtuleMA 11x6" S-2MA 12x5" S-2MA 12x6" S-2MA 13x6" S-2
Nádrž (ccm)200-300250-350250-300300-350
Serva7x HS-422 nebo HS-430BH
RC soupravamin. 6 kanálů