TURBO BEAVER EPO 1520mm ARF

ARF set polomakety kanadského hornoplošníku o rozpětí 1520mm z extrudovaného polyolefinu (EPO) se střídavým motorem, 40A regulátorem a servy. Ovládaná křidélka, směrovka, výškovka, klapky. Součástí je

4ST1490

Nové zboží

PELIKAN

Prodej skončil

Více informací

Video

Doporučené příslušenství

Více informací

DeHavilland of Canada DHC-2 Beaver neboli Bobr, vyvinutý v Kanadě krátce po 2. světové válce, se stal synonymem letadla pro "bush flying", nenáročného dříče, který pilota a šest cestujících bezpečně přepraví vždy a všude. Beavery s kolovým podvozkem i s plováky létají dodnes nad ledovou tundrou Kanady, v pouštích Nového Mexika, na Jižním pólu, v Africe nebo Austrálii... Původní hvězdicový motor časem nahradil úspornější, lehčí a výkonnější turbovrtulový motor – dnes se tak můžete setkat s mnoha Turbo Beavery s dlouhou štíhlou přídí a oblou svislou ocasní plochou, které vznikly dodatečnou přestavbou starších draků, stejně jako s novými "hranatějšími" stroji od základu zkonstruovanými pro turbohřídelové motory.

Našeho nového Turbo Beavera z takřka nezničitelného pěnového EPO na obloze díky rozpětí 1520 mm rozhodně nepřehlédnete, ale určitě vás potěší i při pohledu zblízka. Máme tu prosklenou kabinu s palubní deskou a sedačkami, funkční poziční světla a křídlo s charakteristickými vzpěrami a účinnými štěrbinovými vztlakovými klapkami, jak se na letadlo s krátkým vzletem a přistáním sluší a patří! A navíc si můžete vybrat, jestli namontujete kolový podvozek nebo plováky! Velké rozměry, atraktivní vzhled, maketové detaily a funkce, příjemné letové vlastnosti - prostě ideální rekreační model pro každého, kdo už spolehlivě zvládnul pilotáž školních modelů, jako jsou Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500...

Trup modelu z pěnového EPO je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm CD4018-850, s osazeným 40 A střídavým regulátorem a servy směrovky, výškovky a klapek. V přední spodní části trupu se nachází prostor pro akumulátory snadno přístupný díky odnímatelné pěnové krytce. Odnímatelná je rovněž krytka na "stropu" kabiny umožňující snadné propojování prodlužovacích kabelů serv křidélek a nastavování serv klapek, směrovky a výškovky. Plastový motorový kryt je snímatelný, upevněný šrouby po stranách a nahoře.

Ocasní plochy z EPO se upevňují k trupu pomocí šroubů. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kabině a jsou přístupná po sejmutí krytky ve stropu kabiny.

Křídlo rovněž z pěnového EPO s polosouměrným profilem je dvoudílné, spojované třemi trubkovými uhlíkovými spojkami a nasouvané z boku na trup. Na místě jsou zajištěna dvojicemi plastových zámků na spodní straně křídla. Křidélka typu Frise zavěšená na maketových vnějších závěsech jsou ovládána dvěma mikroservy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány jedním servem uloženým v kabině prostřednictvím drátových lanovodů. Plastové vzpěry křídla jsou k trupu a křídlu upevňovány šrouby.

Přistávací zařízení je volitelné - snadno můžete montovat kolový podvozek nebo plováky:

  • Dvoukolový podvozek s ovládanou ostruhou je drátový, s plastovými maketovými kryty doplňky.
  • Plováky jsou z pěnového EPO s plastovými vzpěrami; v zadní části jsou opatřeny vodními kormidly spřaženými lanky s ovládáním směrovky a ostruhy. Při pojíždění, vzletu i přistání na vodě je opravdu oceníte! Směrovou stabilitu hydroplánu vylepšují maketové svislé plošky montované šrouby na vodorovný stabilizátor.

Ovládána jsou křidélka, vztlakové klapky, směrovka (se spřaženou ostruhou nebo vodními kormidly), výškovka a otáčky motoru.

K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou (pokud nebudete používat klapky), ale raději aspoň šestikanálovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání a nastavování serv křidélek a především ovládání vztlakových klapek. V tom případě můžete nastavit malou diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 10-20% - tj. výchylka křidélka dolů je poněkud menší ve srovnání s výchylkou nahoru. Tímto způsobem se zpříjemní ovládání modelu, který bude mít menší tendenci vyplavávat ze zatáčky. Podobného účinku můžete dosáhnout i pomocí mixu křidélka-směrovka, ideální je kombinovat obojí - s mixem křidélka-směrovka "podchytíte" úvodní přechod do zatáčky, diferenciace vylepší vlastní průlet zatáčkou. Ale nic z toho není opravdu nezbytné, Sea Beavera bez problémů zvládnete "ručně", bez jakýchkoliv mixů. To platí i pro trimování výškovky při vysunutí klapek - Turbo Beaver se chová skoro pořád vzorně neutrálně.

Pro napájení Turbo Beavera jsou optimální Li-poly tříčlánky 1800-2700 mAh se zatížitelností aspoň 20C. Při prvním zapnutí palubní elektroniky nezapomeňte provést kalibraci rozsahu plynu regulátoru otáček dle návodu k obsluze.

Turbo Beaver je určen pro mírně pokročilé modeláře. Model, jakožto polomaketa sportovního "bednovitého" hornoplošníku, vás seznámí s některými vlastnostmi, které jsou pro podobné stroje typické - bude po vás požadováno správné koordinované ovládání modelu směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Seznámíte se také s používání vztlakových klapek při vzletu a přistání - věříme, že si krátké vzlety a přistání, "plazení na minimálce" a další "fajnovosti" si budete brzy vychutnávat stejně jako my s naším prototypem. S namontovanými plováky se můžete vydat k vodě - a to je zase další dobrodružství samo o sobě. Doménou Turbo Beaveru je samozřejmě klidné poletování, které dá vám i kolegům na letišti dost času na vychutnání "bobřích" tvarů, ale po menším "rozjetí" spolehlivě zvládá přemet, souvratové zatáčky a sudový výkrut. Prostě sportovní hornoplošník, jak má být!

ARF set obsahuje: hotový model s osazeným střídavým motorem, třílistou vrtulí s kuželem, regulátorem otáček a 5 servy, kolový podvozek, sadu plováků, přídavné svislé stabilizační plošky, sadu drobného příslušenství a návod.

Rozpětí [mm]1520
Délka [mm]1045
Hmotnost [g]1300 - 1480
Plocha křídla [dm2]28
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F
Stavební náročnostS1
Náročnost pilotážeP2

Pohon a RC vybavení:

Turbo Beaver
Motor*CD4018-KV850
Regulátor*střídavý 40A
Vrtule*12x6" třílistá
AkumulátorRAY G3 11,1 V 2700 mAh
Serva*5x mikro
RC soupravamin. 4 kanály (bez klapek), raději 5-6 kanálů počítačová
*) Součást ARF setu

Video

Doporučené příslušenství