TOPA0951
Nové zboží
Zboží není aktuálně skladem
Dostupné od:
Vought F-4U Corsair byl nejvýkonnějším americkým palubním stíhacím letounem druhé světové války. Po vyřešení počátečních problémů (příliš tuhý podvozek a špatný výhled z kabiny komplikující přistávání na letadlových lodích) se spolu s Grummany Hellcat postaral o smetení japonského letectva z oblohy nad Pacifikem. Corsairy úspěšně operovaly i v barvách britské Fleet Air Arm a z pozemních letišť v eskadrách námořní pěchoty. Ve výzbroji US Navy a Marines vydržel až hluboko do 50. let, kdy se v roli stíhacího bombardéru významně podílel na zachycení úvodního náporu komunistické severní Koreje na počátku korejské války...
ARF rychlostavebnice amerického námořního stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce pohon dvoudobým motorem 10-13 ccm nebo čtyřtaktem 11,5-15 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 4130 se šestičlánkovým Li-poly akumulátorem. „Desítkový" Corsair ze série „Gold Edition" je ideálním prvním „dospělým warbirdem" pro modeláře, který spolehlivě zvládá létání s běžnými akrobatickými modely.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, odnímatelný motorový kryt je laminátový. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu a další palubní elektroniku se nachází v trupu nad křídlem.
Jednodílné křídlo s polosouměrným profilem je rovněž klasické celobalsové konstrukce s tuhým potahem; trupu se upevňuje ze spodu polyamidovými šrouby. Křidélka i vztlakové klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy.
Ocasní plochy jsou klasické konstrukce s celobalsovým potahem. Kormidla jsou ovládána prostřednictvím drátových táhel servy uloženými v trupu nad křídlem.
Celý model je potažen nažehlovací fólí MonoKote.
Ve stavebnici je dodáván pevný podvozek s drátovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná drátová, spřažená s ovládáním směrovky. Konstrukce modelu ale počítá s možností instalace pneumatického zatahovacího hlavního podvozku Robart ROBQ1815.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu; pokud se rozhodnete pro funkční vztlakové klapky a zatahovací podvozek, chce to nejméně sedmikanálovou RC soupravu. Serva vyhoví běžná standardní s tahem 3-4 kg.cm, divočejší akrobaté mohou volit silnější 5-6 kg.cm serva pro kormidla.
Maketový vzhled modelu můžete vylepšit použitím doplňkových sad maketového vybavení kabiny a makety motoru, které jsou součástí stavebnice.
Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií MonoKote potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, stavitelné motorové lože, maketu motoru, maketový interiér kabiny, mechanický zatahovací podvozek, lehká kola, drátovou ostruhu, palivovou nádrž a obrázkový návod.
Rozpětí [mm] | 1590 |
Délka [mm] | 1285 |
Plocha křídla [dm2] | 45.1 |
Hmotnost [g] | 3850 - 4310 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,P,F(2) |
Stavební náročnost | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
ASP 2T | OS MAX 2T | ASP 4T | OS MAX 4T | |
Motor | ASP S61A | OS MAX 65AX | ASP FS-91AR | OS MAX FS-95V |
Vrtule | MA 12x6" | MA 12x6"-13x6“ | MA 13x8" | MA 13x8" |
Nádrž (ccm) | 300-350 | 300-350 | 300-350 | 300-350 |
Serva | 5-7x HS-422 nebo HS-485HB, 1xHS-75BB (P) | |||
RC souprava | min. 7 kanálů |
Doporučený pohon a RC vybavení elektra:
FOXY 6s | AXI 6s | |
Motor | C4130-375 | AXI 4130/16 V2 |
Regulátor | Combo FOXY R-85 OPTO | FOXY R-85 OPTO |
Akumulátor | 2x G3 RAY 3250 11,1 V | 2x G3 RAY 3250 11,1 V |
Vrtule | APC 16x8E | APC 16x8E |
Serva | 4-6x HS-225MG, 1xHS-75BB (P) | |
RC souprava | min. 7 kanálů |