SIG 1910 Deperdussin OldTimer 1257mm stav.

Halový slow-flyer v rozsypu pro motor AXI2204/54 klasické celobalsové konstrukce. Křídlo s profilem zakřivené desky. Ovládaná směrovka a výškovka.

3DK1512

Nové zboží

SIG

Prodej skončil

Více informací

Doporučené příslušenství

Více informací

Nejrychlejší letadlo světa jako slow-flyer? Vypadá to jako nesmysl, ale Deperdussin v roce 1910 opravdu lámal rekordy a porážel konkurenční stroje legendárních značek Wright, Curtiss, Farman, Voisin, Bleriot jako na běžícím páse. Ostatně pro stíhačky vyráběné firmou SPAD (Societe Pour Aeroplanes Deperdussin) během první světové války byly vysoké výkony charakteristické a stroje této značky po roce 1918 tvořily i základ letectva nově vzniklé Československé republiky.

SIG přináší Deperdussin v řadě halových oldtimerů Pioneers of Flight jako klasickou stavebnici v rozsypu s laserem vyřezávanými díly. Model velmi lehké konstrukce s křídlem s profilem zakřivené desky s jednostranným potahem věrně reprodukuje "les" výpletů a výztuh charakteristický pro rannou éru aviatiky. Ovládána je směrovka a výškovka prostřednictvím lankových náhonů a otáčky motoru.

Pro pohon může posloužit stejnosměrný motor s převodem (např. pohonná jednotka GWS s převodem 7:1) napájený 350-600 mAh NiMH články, ale to pravé potěšení z nekonečně dlouhých letů přinese použití střídavého elektromotoru napájeného z dvoučlánkové Li-poly akumulátorové sady. S doporučeným motorem AXI 2204/54 model hladce vzlétá z travnatého letiště (z trávníku zastřiženého aspoň jako fotbalový) nebo po metrovém rozjezdu z karimatky položené na vzrostlejší pažit. Na půl plynu vydrží ploužit se vzduchem s nepřekonatelným půvabem 40 minut i více. Model létá skvěle v každé trochu větší hale, kde dokonale využijete jeho schopnost točit zatáčky "na pětníku", stejně jako pod širou oblohou za ranního klidu nebo bezvětrných vlahých letních podvečerů.

Stavebnice obsahuje: svazeček balsových nosníků, laserem vyřezávané díly balsové a překližkové díly, elastický materiál pro drátové výztuhy a nylonový vlasec pro táhla, arch Litespanu pro potah, kola, maketu hvězdicového motoru, drobné příslušenství, kvalitní stavební výkres a podrobný obrázkový návod.

Tip pro stavbu:

Díly potahu vyřízněte s 2,5 cm přesahem dle schématu v návodu a přežehlete žehličkou (Q-Model #603, #604) při 90-100oC. Pro vlastní potahování použijte trimovací žehličku s plochým tělískem (Q-Model #606). Potah tímto způsobem dobře vypnete, aniž by se kostra zbortila.

Pneumatiky zhotovené z chirurgické gumové hadičky se předem obarví pomocí barvy na textil stejným postupem, jako kdybyste barvili tričko.

Pro nátěr dřevěných dílů použijte "kitařské" akrylové barvy (AGAMA, Tamyia), pro drobné (zvláště plastové) detaily jsou vhodnější syntetické barvy (AGAMA, HUMBROL apod.).

Rozpětí [mm]1257
Délka [mm]1105
Hmotnost [g]199 - 227
Plocha křídla [dm2]31
Ovládané funkceS,V,M
Stavební náročnostS2
Náročnost pilotážeP2
MotorRegulátorAkumulátorVrtuleServaRC souprava
AXI 2204/54RAY R-12BRAY 1600 7,4VAPC 9x4,7''SF
*APC 8x3,8''SF
2x HS-55 nebo GO-09min. 3 kanály
*) pro super ekonomický provoz a dlouhé lety

Doporučené příslušenství