264291 PILATUS PC-6 červený 1250mm stavebnice

ARF set dopravního hornoplošníku o rozpětí 1250mm vyrobeného

1M40110R

Nové zboží

Multiplex

Prodej skončil

Více informací

Video

Náhradní díly

Doporučené příslušenství

Více informací

PC-6 Porter a jeho modernizované provedení Turbo Porter s turbovrtulovým motorem švýcarské firmy Pilatus patří už od roku 1959, kdy vzlétl první prototyp, ke stálicím mezi malými dopravními letadly s krátkým vzletem a přistáním (STOL). Kromě mateřské továrny jej v licenci vyráběla i americká firmy Fairchild-Hiller a Portery/Turbo Portery se i díky tomu rozšířily do vojenských letectev po celém světě stejně tak, jako poctivě a věrně slouží v "malé dopravě" nad pouštěmi i sněžnými pláněmi. Tam všude se osvědčuje schopnost vzlétnout z neupravené plochy o délce fotbalového hřiště (tovární piloti mateřské firmy to ale zvládli i na poloviční vzdálenosti); velké dveře usnadňují manipulaci s nákladem, stejně jako vysazování parašutistů. Pilatus Porter drží také světový rekord ve výšce vzletu a přistání letadla s pevným křídlem (ledovec Dhaulagiri, 5750 m nad mořem).

A tuhle legendu si jako novinku pro jaro 2014 přichystala firma MULTIPLEX. Samozřejmě, ke konstrukci přistoupila tradičně důkladně, po „multiplexácku“ s citem pro detail, tak jak to máme všichni rádi a obdivujeme! Model je navíc již skoro hotový, stačí pár šrouby upevnit vodorovnou ocasní plochu, křídlo a vrtuli, nainstalovat přijímač, vložit pohonný akumulátor, a můžete vzlétnout!

Trup modelu z pěnového ELAPORu je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm PERMAX BL-O 3530-1100, s osazeným 40 A střídavým regulátorem MULTIcont BL-40SD a servy směrovky a výškovky. V přední horní části trupu se nachází prostor pro akumulátory snadno přístupný díky odnímatelné pěnové krytce, rovněž s magnetickým uzávěrem. Ve stavebnici samozřejmě najdete maketový kužel o průměru 50 mm s kleštinovým unašečem 4 mm a vrtulí 11x5,5“.

Svislá ocasní plocha z ELAPORu je již nalepena na trup a táhla ovládání směrovky a ostruhy jsou již nainstalována. Vodorovná ocasní plochy z ELAPORu se upevňuje k trupu pomocí šroubu. Serva směrovky a výškovky jsou uložena pod odnímatelnou krytkou s magnetickým uzávěrem na spodní straně trupu za křídlem.

Křídlo rovněž z pěnového ELAPORu s polosouměrným profilem je dvoudílné, spojované uhlíkovou trubkovou spojkou. Poloviny křídla jsou zajištěny jednak šrouby na spodní straně křídla stahující objímky v pouzdrech pro spojovací trubku, a také maketovými vzpěrami, které snadno a rychle upevňují k trupu pomocí sponek na karoserii, jaké znají automobiloví modeláři. Štěrbinová křidélka jsou ovládána dvojicí mikroserv uložených v křídle v prostřednictvím drátových táhel uložených uvnitř křídla, stejně jako štěrbinové vztlakové klapky.

Dvoukolový podvozek s ovládanou ostruhou s přaženou se směrovkou je maketově odpružený, sestává z kombinace drátových a plastových dílů.

Jako zvláštní příslušenství můžete dokoupit sadu plováků #73 3060 z ELAPORu s duralovými vzpěrami, které vašeho Turbo Portera promění v dokonalého obojživelníka.

Ovládána jsou křidélka, vztlakové klapky, směrovka (se spřaženou ostruhou), výškovka a otáčky motoru.

K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou (pokud nebudete používat klapky), ale raději sedmikanálovou RC soupravu, která umožní ovládání vztlakových klapek a všech funkcí bez kompromisů a komplikací.

Pro napájení Turbo Portera jsou optimální Li-poly tříčlánky 2200 mAh se zatížitelností aspoň 20C.

Jako zvláštní příslušenství můžete také dokoupit sadu světel #73 020 MULTIlight.

Turbo Porter je určena pro mírně pokročilé modeláře. Model, jakožto polomaketa sportovního "bednovitého" hornoplošníku, vás seznámí s některými vlastnostmi, které jsou pro podobné stroje typické - bude po vás požadováno správné koordinované ovládání modelu směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo pokročilejší (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Seznámíte se také s používání vztlakových klapek při vzletu a přistání - věříme, že krátké vzlety a přistání, "plazení na minimálce" a další "fajnovosti" si budete brzy vychutnávat stejně, jako to již dělají „němečtí soudruzi“ na You Tube. Doménou Turbo Portera je samozřejmě klidné poletování nad souší i vodní hladinou, které dá vám i kolegům na letišti dost času na vychutnání elegantních tvarů. Ale po menším "rozjetí" Turbo Porter spolehlivě zvládá přemet, souvratové zatáčky a sudový výkrut. Prostě sportovní hornoplošník, jak má být!

ARF set obsahuje: hotový model v červenobílém zbarvení s kolovým podvozkem s osazeným střídavým motorem, dvoulistou vrtulí s kuželem, regulátorem otáček a 6 servy, sadu drobného příslušenství a návod.

Rozpětí [mm]1250
Délka [mm]930
Hmotnost [g]1100
Plocha křídla [dm2]21.7
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F(2)
Stavební náročnostS1
Náročnost pilotážeP2

Pohon a RC vybavení:

Motor*PERMAX BL-O 3530-1100
Regulátor* MULTIcont BL-40SD střídavý 40A
Vrtule*11x5,5"
AkumulátorRAY G3 11,1 V 2200 mAh
Serva*6x MS-12016
RC soupravamin. 4 kanály (bez klapek), raději 7 kanálů počítačová
*) Součást ARF setu

Video

Náhradní díly

Doporučené příslušenství