BH138 L-13 Blaník větroň 2700 mm ARF CZ Silver Edition

Polomaketa historického cvičného větroně 2700 mm pro pohon elektromotorem třídy AXI 2826. Konstrukční trup a nosné plochy potažené ORACOVEREM, ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka. Speciální

4ST112490

Nové zboží

Black Horse

Skladem: > 10 ks
Prodejny a termíny doručení
Cena s DPH:
9 990 Kč 9 590 Kč
Cena bez DPH:
7 926 Kč

-400 Kč

B B

Více informací

Více informací

Celokovový dvoumístný cvičný větroň L-13 Blaník vyráběný od roku 1958 do roku 1978 patří k nejvýznamnějším československým příspěvkům světovému letectví. Nesmírně oblíbený stroj pro výcvik pilotů, ale schopný i základní akrobacie a použitelný i k dálkovým přeletům si do svých letových deníků zapsaly tisíce plachtařů po celém světě. Nyní si jej můžete do vašeho hangáru pořídit i vy ve speciální české "celoplechové" edici. Součástí stavebnice je arch samolepek umožňující Blaník postavit s prakticky libovolným imatrikulačním číslem OK-xxxx, takže můžete mít bratříčka vašeho "dospělého" větroně. Naši slovenští přátelé si samozřejmě mohou místo OK nalepit imatrikulaci OM-xxxx.

„Skorotřímetrový“ Blaník z produkce firmy Black Horse je určený především pro aerovlek a termické létání. V jeho konstrukci se také počítá s motorizací instalací střídavého elektromotoru třídy AXI 2826 se sklopnou vrtulí do přídě modelu.

Trup tvoří lehká konstrukce z překližkových přepážek s tuhým celobalsovým potahem potažená stříbřitou nažehlovací fólí Oracover. Přístup k palubní elektronice zajišťuje odnímatelný kryt kabiny pod čirou "bublinou" najdete makety palubních desek, sedaček a řídících pák, za něž můžete usadit svazarmovského pilota, který samozřejmě ve stavebnici nechybí. V přídi modelu najdete nastavitelnou motorovou přepážku, na niž můžete namontovat motor v zadní montáži.

Dvoudílné křídlo nasouvané z boku na dvě spojky z duralových trubek je klasické konstrukce s torzní skříní s balsovým tuhým potahem a potahem nažehlovací fólií Oracover. Křidélka a klapky jsou ovládány vždy párem serv s krátkými přímými táhly; realisticky tlustý profil křídla s klenutou střední křivkou dává dostatek prostoru pro použití běžných mikroserv.

Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou celobalsové, vodorovný stabilizátor i kýlovka mají celobalsový potah; celý ocas je opět potažen Oracoverem. Směrovka a poloviny výškovky jsou ovládány prostřednictvím drátových táhel mikroservy uloženými v kokpitu.

Přistávací zařízení je tvořeno jedním neodpruženým kolem napůl vyčnívajícím z obrysu trupu.

Pro ovládání modelu budete potřebovat sedm mikroserv – můžete použít běžná HS-81 nebo HS-82MG, na směrovku raději HS-85BB nebo HS-85MG.

RC souprava by měla být nejměně sedmikanálová počítačová.

Motorizace modelu: Blaník můžete pohánět motorem umístěným v přídi trupu se sklopnou vrtulí na holém trámci bez kuželu – takové řešení je takřka neviditelné, ať už motor běží nebo ne. Dostatečný výkon zajistí střídavý elektromotor třídy AXI 2826 napájený z 3-4S LiPo akumulátoru.

Stavebnice obsahuje: konstrukční trup, křídla a ocasní plochy potažené Oracoverem, sadu příslušenství, arch samolepek a návod.

Rozpětí [mm]2700
Délka [mm]1410
Hmotnost [g]2500
Plocha křídla [dm2]56.2
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F(2)
Stavební náročnostS2
Náročnost pilotážeP2,P3

Doporučené RC vybavení větroň:

Rx akuSanyo KR-1800SC 4,8 V nebo větší dle potřeby pro dosažení polohy těžiště
Serva6x HS-81, 1x HS-85BB
RC soupravapočítačová min. 7 kanálů

Doporučené RC vybavení elektra:

RAYFOXYAXI
MotorC3548/05C2826-900AXI 2826/10
RegulátorCombo RAY R-70SBCombo R-65SBFOXY R-65SB
AkumulátorRAY G3 11,1 V 3300 mAh VRAY G3 11,1 V 3300 mAh VRAY G3 11,1 V 3300 mAh V
Vrtule12x6”14x6-7”14x6-7”
Serva6x HS-81, 1x HS-85BB
RC soupravapočítačová min. 7 kanálů

Již jste zakoupili

These products has been purchased together with current product